تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کامل شدن انتقال آب سد “درودزن” به شیراز در بهمن ماه

  • 20 دی 1399 - 17:55
کامل شدن انتقال آب سد “درودزن” به شیراز در بهمن ماه

طرح انتقال آب سد درودزن به شیراز که در فاز اول و با اتصال خطوط انتقال به مخزن آب دوکوهک، انجام شده بود، در مراحل پایانی اتصال به مخزن معالی‌آباد و کامل شدن پروژه، قرار دارد و بهمن ماه قرار است وارد مدار شود.

مدیر دفتر نظارت بر توسعه تاسیسات تامین، تصفیه، انتقال وشبکه توزیع آب آبفا شیراز در این خصوص گفت: خط انتقال آب مخزن دوکوهک به مخزن معالی‌آباد، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آبفای شیراز، محمدرضا سیفی با اشاره به اجرای ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر لوله‌گذاری، حد فاصل مخزن دوکوهک تا مخزن معالی آباد، گفت: اجرای این پروژه ۱۶ کیلومتری، از اسفندماه ۹۸ آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن انجام شده است.

سیفی گفت: اجرای این پروژه با هدف تکمیل طرح انتقال آب سد درودزن به مخزن معالی آباد در دستور کار قرار گرفته و تنها ۴۰۰ متر دیگر از کل مسیر پروژه باقیمانده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ پیمانکار در این خط مشغول به کار است، گفت: روند اجرای این پروژه بهمن ماه امسال به پایان خواهد رسید و خط وارد مدار می‌شود.

سیفی گفت: خط انتقال آب مخزن دوکوهک به مخزن معالی آباد با استفاده از لوله‌های فولادی و GPR با قطر۶۰۰ میلی‌متر اجرا و این لوله‌ها در عمق ۲ متری زمین، قرار داده شده است.

دیدگاه