وجود ۵۰ هزار خانه غیرمقاوم در فارس

  • 19 دی 1399 - 13:39
وجود ۵۰ هزار خانه غیرمقاوم در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه واحدهای مسکونی غیرمقاوم در این استان شناسایی و حدود دو سوم آن مقاوم‌سازی شده است، از وجود حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در حد کپر و کومه در این استان خبر داد.

عطاءالله زمانی جمعه ۱۹ دی در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان شناسایی و تاکنون کار مقاوم‌سازی حدود ۲۴۵ هزار واحد در قالب طرح‌های مقاوم‌سازی یا بازسازی مسکن روستایی انجام شده است. 

زمانی با بیان اینکه بازسازی یا مقاوم سازی ۱۳۱ واحد مسکن روستایی در فارس باقی‌مانده که حدود ۵۰ هزار واحد آنها در حد کومه و کپر است، گفت: این واحدهای مسکونی به دلیل مصالح گلی و ناپایدار در وضعیت بحرانی قرار دارند و نیازمند حمایت ویژه است. 

مدیرکل بیناد مسکن فارس با بیان اینکه هر ساله برای ساخت مسکن محرومین بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: ۱۵ میلیون تومان به کسانی پرداخت می‌شود که با ارزیابی انجام شده مشخص شود که توان مالی برای تکمیل واحد مسکونی خود را ندارند.

زمانی خاطرنشان کرد: امسال با تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن منعقد شده، سقف وام بلاعوض مسکن محرومین به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بیناد مسکن فارس گفت: سهمیه‌ای که برای فارس در نظر گرفته شده، ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین بوده که تاکنون ۱۵۰۰ واحد آن به مرحله سقف‌زنی رسیده است.

دیدگاه