تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

کیفیت آب در همه نقاط شیراز یکسان می‌شود

  • 17 دی 1399 - 14:08
کیفیت آب در همه نقاط شیراز یکسان می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ناظر بر کیفیت آب شرب شیراز و ۱۴۰ روستای این شهرستان است گفت : با اجرای حلقه آبرسانی شیراز که بخشی از آن امسال و بخش دیگر آن در سال آینده انجام می‌شود کیفیت آب در تمام نقاط این کلانشهر یکسان خواهد شد.

بهمن بهروزی روز چهارشنبه در جریان بازدید مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس از تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به منابع تامین آب شیراز اشاره کرد و افزود: سد درودزن و ۲۰۷ حلقه چاه منابع تامین آب کلانشهر شیراز را تشکیل می دهند که نسبت این تامین حدود ۳۰ به ۷۰ بود که با ورود خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن این نسبت به ۵۰ _۵۰ می رسد.

 رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل آبفا  شیراز به واگذاری‌ پساب تصفیه خانه فاضلاب شیراز برای توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت : با افزایش جمعیت شهر شیراز تقاضای مصرف آب سالانه بیشتر می شود و آبفا شیراز مطالعات تامین آب از منابع جدید را در دستور کار قرارداده است.

بهروزی همچنین با تشریح عملکردها در اجرای تصفیه خانه فاضلاب در شیراز ، تصفیه خانه شماره ۲ را یک طرح برای بهبود محیط زیست دانست و گفت: اجرای این پروژه که چند بار به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها با وقفه مواجه شد نقش بسزایی در بهبود شرایط زیست محیطی شیراز دارد.

وی افزود: ساخت این تصفیه خانه در گام نخست  اجرای آن حدود ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که با اجرای کامل این پروژه در کنار تصفیه خانه فاضلاب شماره یک،تمام مردم شیراز تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: در کنار تصفیه خانه فاضلاب شماره یک شیراز، تصفیه خانه شماره۲ و نیز تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا ، در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در بخش فاضلاب برای مردم شیراز رخ خواهد داد و بهره مندی مردم شیراز از خدمات فاضلاب رشد چشمگیری خواهد داشت.

ساسان مبینی ،مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس و جمعی از معاونین و مدیران اداره کل دیوان محاسبات استان فارس به همراه  رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل و جمعی از معاونین و مدیران شرکت آبفا شیراز از مراحل تصفیه فاضلاب در قسمت های مختلف تصفیه خانه فاضلاب شماره۲ شیراز بازدید کردند.

 مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس گفت: با تکنولوژی به کار گرفته شده در تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ علاوه بر آب، برق نیز تولید می کند.

دیدگاه