تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

مرگ ۵ نفر دیگر در فارس بر اثر کرونا

  • 16 دی 1399 - 17:04
مرگ ۵ نفر دیگر در فارس بر اثر کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه‌شنبه ۱۶ دی در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کرونا در فارس، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس جان خود را از دست دادند.

روح‌الله حسینی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این تعداد فوت شده، جمع قربانیان بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع تا امروز در فارس به عدد ۳۰۴۶ نفر رسیده است.

او در عین حال از تداوم روند افزایشی تعداد نمونه‌های گرفته شده از افراد دارای علامت یا مشکوک، در فارس خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بیش از ۵۵۸ هزار نمونه از افراد گرفته‌ایم که تست ۱۶۲ هزار و ۷۴۷ مورد مثبت شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه اکثر بیماران مبتلا به کرونای شناسایی شده در فارس، بهبود پیدا کرده‌اند، گفت: از ابتدا تاکنون بیش از ۱۵۸ هزار بیمار مبتلا به کرونا، بهبود یافته‌اند که این شامل بیماران بستری در بیمارستان و افرادی که در ایزوله خانگی بودند، می‌شود.

حسینی ادامه داد: هم اکنون ۴۶۶ بیمار مشکوک و علامت‌دار در بیمارستان‌های مختلف فارس بستری هستند و از این تعداد، ۹۶ نفر به دلیل وخامت وضعیت جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قرار گرفتن اکثر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی، موجب کاهش حساسیت‌ها نسبت به این بیماری شده و این موضوع نگرانی نسبت به شکل‌گیری موج جدید را ایجاد کرده است.

این پزشک خاطرنشان کرد: با توجه به چرخش کروناویروس در جامعه، باید به سه اصل در مبارزه با کروناویروس شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها پایبند بود.

دیدگاه