اجرای خط انتقال فاضلاب در محله تاریخی سنگ سیاه شیراز آغاز شد

  • 15 دی 1399 - 15:27
اجرای خط انتقال فاضلاب در محله تاریخی سنگ سیاه شیراز آغاز شد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای اجرای سنگفرش محله تاریخی و گردشگری سنگ سیاه گفت: اجرای عملیات خط انتقال و شبکه فاضلاب در این محله در برنامه اجرایی و عملیاتی قرار گرفت و با توجه به بازسازی سنگفرش تاریخی و گردشگری این منطقه کلید خورد.

محمدهادی ستوده دوشنبه با بیان اینکه  اجرای خط انتقال و شبکه فاضلاب در محله تاریخی سنگ سیاه  با هدف جمع‌آوری فاضلاب و دفع بهداشتی انجام می شود، افزود: تسریع در روند احیای بافت فرسوده محله سنگ سیاه و در نهایت کمک به توسعه صنعت گردشگری و اشتغال از دیگر اهداف اجرای این طرح  است.

وی ادامه داد: با هدف تسریع در اجرای سنگفرش محله سنگ سیاه، عملیات اجرای خط انتقال و شبکه فاضلاب در محله سنگ سیاه به متراژ حدود یک هزار و ۱۰۰ متر در حال اجرا است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شیراز در ادامه گفت: در این منطقه متوسط عمق حفاری ۳.۵ متر است که اجرای شبکه فاضلاب از جنس لوله‌های دوجداره پلی‌اتیلن با قطرهای ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر صورت می‌گیرد.

ستوده مدت اجرای این عملیات حفاری را سه ماه اعلام کرد و افزود: مسیر حفاری اجرای عملیات خط انتقال و شبکه فاضلاب محله سنگ سیاه انتهای خیابان حضرتی تا ابتدای خیابان ۹ دی، خیابان  شهید دستغیب، کوچه ورودی محله سنگ سیاه تا بقعه بی‌بی دختران ادامه دارد.

وی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی برای صدور مجوزهای حفاری بیان کرد: اجرای عملیات خط انتقال و شبکه فاضلاب محله قدیمی سنگ سیاه نیازمند تعامل شهرداری برای صدور مجوزها و همکاری با سازمان ترافیک، پلیس راهور شیراز با شرکت آب و فاضلاب شیراز بوده است.

این مسوول گفت: اجرای این خط فاضلاب در معبر پرترافیک است لذا برای تسریع در روند اجرایی با وجود شرایط کرونا اجرای خط انتقال و شبکه فاضلاب در ۲ نوبت‌کاری در حال انجام است.

محله سنگ سیاه، نام یکی از محله‌های شیراز قدیم است، از زمان کریم خان زند که محلات را کم‌تر و کوچک‌تر و حصار شهر را تنگ‌تر کردند، محله درب کازرون که خود محله‌ای جداگانه بود با این محله ادغام شد و روی هم رفته به هر دو، محله‌ سنگ سیاه می‌گفتند.

از بناهای شاخص محله می‌توان به امامزاده بی‌بی دختران، مسجد ایلخانی، حمام ایلخانی، مسجد مشیر، حسینیه مشیر، بازارچه ارامنه، کلیسای ارامنه، حسینیه کردها، خانه فروغ‌الملک، خانه سعادت، خانه ضیاییان، بازارچه حاج زینل و بقعه سید تاج‌الدین غریب اشاره کرد.

دیدگاه