دستگیری حفاران غیرمجاز در مرودشت

  • 15 دی 1399 - 14:31
دستگیری حفاران غیرمجاز در مرودشت

اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در مناطق تاریخی شهرستان مرودشت، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، ضمن تایید خبر دستگیری اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در مرودشت، از فعالیت این گروه برای دستیابی به اشیای قیمتی در مناطقی از آن شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از میراث فرهنگی فارس، سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد گفت: دستگیری این افراد به دنبال دریافت خبری مبنی بر فعالیت عده‌ای در دامنه‌ “کوه حسین”، پشت مجموعه نقش رستم معروف به “تنگ شاه اسماعیل” در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید، با حضور در محل، دو خودرو سواری را مشاهده کردند که در یک گودال استتار شده و حفاران هم در همان محدوده مشغول به کار هستند.

بهمنی‌نژاد افزود: بلافاصله ماموران محل را محاصره کرده و ۹ نفر را در حین حفاری غیرمجاز دستگیر کردند و همراه با ادوات حفاری به مقر انتظامی منتقل کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه متهمان بعد از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند، گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیاء و اموال فرهنگی‌تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

دیدگاه