برگزاری هرگونه مراسم در وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد در فارس ممنوع است

  • 09 دی 1399 - 14:51
برگزاری هرگونه مراسم در وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد در فارس ممنوع است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: برگزاری هرگونه مراسم‌ و تجمعی در همه وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در مطلب سه‌شنبه خود به نقل از عبدالرضا قاسم‌پور، با اشاره مراسم‌های پیش رو در دی ماه جاری از فرمانداران، بخشداران و مسئولان بهداشت و درمان شهرستان‌ها خواست بر اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها نظارت دقیق وجدی داشته باشند.

او ادامه داد: این طرح با هدف اعمال محدودیت صحیح و مناسب در جهت فرمایش رهبر معظم انقلاب در جلسه هشتم خردادماه امسال ستاد ملی کرونا در دست اجرا است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شیوه ویروس کرونا، شرایط همانند سال‌های گذشته برای برگزاری مراسم‌ها و یادبودها مهیا نیست و برگزاری مراسم‌های آیینی و مذهبی در هیچ کدام از وضعیت‌های زرد نارنجی و قرمز امکان پذیر نخواهد بود.

قاسم پور گفت: برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و غیره نیز در همه وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است و با توجه به فصل زمستان و سرما و سرعت بالای شیوع و انتقال بیماری کرونا در این فصل، هرگونه اقدام بر خلاف مفاد طرح جامع، شیوع موج جدید بیماری در استان را رقم سبب خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: شرایط به گونه‌ای است که امکان برگزاری مراسم‌های حضوری حتی در شهرهای با وضعیت زرد هم فراهم نیست و برگزاری نماز جمعه نیز در تمام شهرهای دارای وضعیت سه گانه ممنوع است.

قاسم پور، از تمام فعالان و دست اندرکاران نهادها و مسئولان برگزاری مراسم‌های مرتبط با ماه جاری از جمله نهم دیماه و ایام فاطمیه خواست مراسم‌ها را به صورت غیر حضوری و با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت رسانه‌ها برگزار کنند.

او گفت:سایر محدودیت‌های طرح جامع دربحث ترددهای خودروریی،ممنوعیت ورودبه شهرهای قرمز و نارنجی،ممنوعیت تردد شبانه خودروهای پلاک شخصی، آموزش، اداری، دورکاری کارکنان دولت و فعالیت مشاغل و اصناف مطابق با رنگ بندی شهرها همچنان ادامه دارد و اجرا می‌شود.

آمار پنجم دی ۹۹ حاکی است که از ۳۶ شهرستان استان فارس ۳۳ شهرستان وضعیت زرد و سه شهرستان وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا دارند.

دیدگاه