کرونا در فارس؛ بیش از ۱۶۰ هزار مبتلا و ۲۹۸۷ جان‌باخته

  • 07 دی 1399 - 15:20
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۶۰ هزار مبتلا و ۲۹۸۷ جان‌باخته

براساس آخرین آمارها، روند کاهشی تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده، بستری و با حال وخیم جسمی در استان فارس، ادامه دارد، اگرچه آمار فوت شدگان از این بیماری نسبت به روزهای اخیر، تغییر چندانی نکرده است.

طبق آخرین اخبار اعلامی در مورد وضعیت بروز و شیوع بیماری کرونا در استان فارس، اگرچه روند ابتلا، بستری و مرگ سیری کاهشی را طی ۱۰ روز گذشته داشته است اما از نگاه صاحبنظران حوزه بهداشت و درمان، وضعیت هنوز پایدار نیست و تنها با تداوم همراهی و مشارکت مردم، در رعایت پروتکل‌ها شاهد تثبیت نسبی وضعیت خواهیم بود.

به گزارش ایسنا و به استناد آمارهای اعلامی، طی روزهای اخیر با کاهش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان فارس به کمتر از ۷۰۰ نفر، مدافعان سلامت در این استان فرصتی برای تجدید قوا یافته‌اند، هرچند امید نسبت به تداوم این شرایط با توجه به همراهی و مشارکت خوب مردم در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصا رعایت فاصله اجتماعی، افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکشنبه ۷ دی و در اعلام آخرین وضعیت آماری شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، به خبرنگاران گفت: تعداد نمونه‌های دریافتی از افراد دارای علامت یا مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته و مجموع نمونه‌های گرفته شده از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس به ۵۴۶ هزار و ۵۰۹ نمونه رسیده است.

دکتر علی اکبری، مجموع بیماران شناسایی شده مثبت قطعی در استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون را ۱۶۰ هزار و ۶۵۵ مورد اعلام و اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۱۵۵هزار و ۶۸۲ بیمار با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کووید ۱۹طی روز ۲۴ ساعت گذشته، بیان کرد: با افزوده شدن این تعداد، از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۲۹۸۷ نفر از هم استانی‌ها را در فارس به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به بستری ۶۵۰ مورد بستری بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان فارس، گفت: از این تعداد ۱۴۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU ، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

اکبری با بیان اینکه موارد مثبت شناسایی شده و بستری در بیمارستان ها  نسبت با روزهای گذشته روند کاهشی داشته است، ادامه این روند را نیازمند همراهی مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی دانست تا امکان مدیریت مطلوبتر بیماری کووید ۱۹ برای دستگاه‌های مسئول، فراهم شود.

دیدگاه