بیشترین میزان بارش فارس در سپیدان ثبت شد

  • 04 دی 1399 - 20:35
بیشترین میزان بارش فارس در سپیدان ثبت شد

رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس گفت: با شروع بارش‌ها از صبح امروز(پنجشنبه) تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر، در اردکان مرکز شهرستان سپیدان با ۲۵ میلی‌متر بیشترین و بوانات با چهار دهم میلی‌متر کمترین میزان بارش‌ها را شاهد بودیم.

فرید اسماعیل‌زاده، شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سپیدان نیز تحت تاثیر این سامانه تا ساعت ۱۶:۳۰، پنج سانتی‌متر برف باریده است.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

او اظهار داشت: در شهر شیراز نیز میزان بارش در ایستگاه شهرک گلستان پنج و هفت دهم میلی‌متر و در ایستگاه فرودگاه این شهر ۶ و سه دهم میلی‌متر بارش گزارش شده است.

وی بیان کرد: همچنین بر اثر فعالیت این سامانه در ارسنجان یک و ۶ دهم میلی‌متر، استهبان ۲ میلی‌متر، اقلید یک و هشت دهم میلی‌متر، ایزدخواست هشت دهم میلی‌متر، تخت جمشید سه و هفت دهم میلی‌متر، خفر سه میلی‌متر، داراب یک و ۶ دهم میلی‌متر، درودزن ۱۶ میلی‌متر، زرقان ۲ و هشت دهم میلی‌متر، سروستان یک و پنج دهم میلی‌ٌمتر، فراشبند چهار و ۲ دهم میلی‌متر و فسا یک و چهار دهم میلی‌متر باران باریده است.

وی گفت: همچنین در مدت یاد شده، در فیروزآباد ۵.۵ دهم میلی‌متر، کازرون ۱۷ و پنج دهم میلی‌متر و در شهر نورآباد (مرکز شهرستان ممسنی) ۱۱ و پنج دهم میلی‌متر بارش ثبت شده است.

رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس افزود: مجموع بارندگی این سامانه در استان به طور میانگین پنج و ۹۱ صدم میلی‌متر بوده که با احتساب آن جمع بارندگی این استان در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین به ۱۱۰ و هفت دهم میلی‌متر رسیده است.

اسماعیل‌زاده بیان داشت: بیشترین میانگین بارندگی در سال زارعی جاری متعلق به اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) با ۴۰۷ میلی‌متر و کمترین میانگین بارش نیز مربوط به شهر لار (مرکز شهرستان لارستان) با هفت و ۶ دهم میلی متر است.

وی ادامه داد: در شیراز نیز در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۱۵۴و ۶ دهم میلی‌متر بارش ثبت شده است.

دیدگاه