تداوم محدودیت‌های نارنجی کرونایی در شیراز

  • 04 دی 1399 - 15:46
تداوم محدودیت‌های نارنجی کرونایی در شیراز

فرماندار شهرستان شیراز گفت: محدودیت‌های مربوط به وضعیت نارنجی که اکنون در شیراز حاکم است همچنان تداوم دارد و مردم باید به جد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضعیت ناگوار هفته‌های گذشته مجددا بر زندگی اهالی این کلانشهر سایه نیندازد.

محمدرضا امیری، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت کنونی نارنجی در شیراز افزود: اعمال محدودیت‌های مربوط به کرونا در طرح جامع مدیریت هوشمند، متناسب با وضعیت متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی برای ورود خودروهای غیربومی به شیراز همچنان جریمه ۵۰۰ هزارتومانی اعمال خواهد شد.

فرماندار شهرستان شیراز اضافه کرد: در حال حاضر محدودیت ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ الی چهار بامداد همچنان برقرار است و تنها مشاغل گروه ۱ و ۲ مجاز به فعالیت در این کلانشهر هستند.

امیری اظهار داشت: در شرایط کنونی شیراز، اداره‌هایی که موظف به خدمات رسانیی ضروری به مردم هستند با دو سوم ظرفیت و سایر اداره‌ها روزانه با یک دوم ظرفیت فعالیت دارند.

وی، همچنین به اعمال طرح مدیریت جامع هوشمند در حدود یک ماه گذشته اشاره و بیان کرد: همکاری مردم، جدیت ستاد کرونا شهرستان و فرمانداری شیراز برای اجرای این طرح منجر به این شده که آمار فوتی‌های روزانه در فارس از رقم نزدیک به ۵۰ نفر اکنون تک رقمی شود و آمار بستری نیز از حدود ۲ هزار نفر در روز به کمتر از ۵۰۰ نفر برسد که حدود نیمی از این آمار متعلق به کلانشهر شیراز است.

امیری گفت: وضعیت کنونی حاکی از این است که محدودیت‌های یک ماهه اخیر در شیراز و رعایت جدی مردم و اهالی با فرهنگ شیراز در کاهش دورهمی‌ها و همکاری اصناف و اقشار مختلف موثر واقع شده است.

وی ادامه داد: اهالی شیراز تصور نکنند که تغییر سطح شیراز از وضعیت قرمز به نارنجی و کاهش محدودیت‌ها همیشگی خواهد بود بلکه طبیعی است که اگر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگاری شود، وضعیت دلخراش و خطرناک یک ماه پیش مجددا حاکم خواهد شد و به تبع آن محدودیت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

بنا به ظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز (چهارم دی ماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۲۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۱۵۲ بیمار مبتلا به کرونا، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۲۰۵ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.

دیدگاه