یک‌هزار راهدار در طرح راهداری زمستانی فارس مشارکت دارند

  • 30 آذر 1399 - 9:25
یک‌هزار راهدار در طرح راهداری زمستانی فارس مشارکت دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به مشارکت یکهزار راهدار در اجرای طرح راهداری زمستانی این استان گفت: در این طرح ۸۳ پایگاه ثابت و سیار به همراه ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین حضور دارند.

علیرضا سیاهپور، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این، دیگر تجهیزات راهداری شامل نمک‌پاش و تیغه برف روب در ۱۶ هزار و ۸۸۴ کیلومتر از راه‌های استان و ۵۲ گردنه به طول ۷۷۵ کیلومتر مستقر خواهد بود.

وی ادامه داد: در طرح راهداری زمستانی ۹۹ راهدارخانه ثابت و سیار این اداره کل آماده خدمات دهی به کاربران جاده‌ای و مسافران در راه مانده در شرایط اضطراری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: به منظور خدمات‌دهی به هموطنان در جاده‌های فارس در طول زمستان و برقراری ترددی ایمن و روان، تعامل و هم‌افزایی‌های لازم با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای استان نیز انجام شده است.

سیاهپور اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، از ابتدای شهریورماه عملیات‌های مختلفی از جمله پاکسازی پل‌ها، بازگشایی کانال‌های هدایت آب، تامین و توزیع شن و نمک در نقاط مورد نیاز، تامین قطعات، تجهیزات، لاستیک، زنجیر و استقرار نیروی انسانی، تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین آلات انجام شده است.

وی گفت: عملیات‌های متعدد ایمنی راه و حریم از جمله بخشنده‌سازی، تسطح حریم، خاکریزی نقاط پرتگاهی، نصب و تعمیر تابلوهای اطلاعاتی، انتظامی و اخباری، رفع نقاط حادثه‌خیز، حاشیه‌سازی، روشنایی و نصب و تعمیر گاردریل‌ها جهت ارتقاء ایمنی تردد و اجرای مطلوب‌تر طرح راهداری زمستانی اجرا گردیده است.

او افزود: مرکز مدیریت راه‌های فارس به شکل شبانه‌روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسدادهای ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب، با استفاده از تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه مرکز مدیریت راه‌های کشور آماده اطلاع‌رسانی به هموطنان است.

دیدگاه