سه استاد دانشگاه شیراز در زمره دانشمندان برتر کشور شناخته شدند

  • 27 آذر 1399 - 11:52
سه استاد دانشگاه شیراز در زمره دانشمندان برتر کشور شناخته شدند

دو استاد دانشگاه شیراز در رشته‌های شیمی و عمران عنوان سرآمدان علمی جوان ایران را کسب کردند و یک استاد دانشگاه در رشته مکانیک سیالات نیز در زمره ۱۵دانشمند برتر در همکاری جامعه و صنعت شناخته شدند.

به گزارش ایرنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف دستیابی جمهوری اسلامی ایران به مرجعیت علمی جهانی، فدراسیون سرآمدان علمی ایران را در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی کرده است. این فدراسیون، سالانه ۱۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی کشور را که دارای دستاوردهای پژوهشی برتر (مطابق آیین‌نامه فدراسیون) بوده، شناسایی و حمایت می‌کند.

در این طرح علاوه‌براین افراد، ۲۵ نفر از سرآمدان علمی جوان که استادانی با سن کمتر از ۴۵ سال را دربر می‌گیرد نیز انتخاب و حمایت‌ می‌شوند.

دکتر سیدجعفر حسینی، عضو هیأت‌علمی بخش شیمی و دکتر محمدرضا نیکو عضو هیأت‌علمی بخش مهندسی عمران دانشگاه شیراز، در سال ۱۳۹۹  ‌عنوان “سرآمدان علمی جوان” را کسب کردند و مشمول حمایت‌های فدراسیون سرآمدان علمی ایران شده‌اند.

افزون بر این، دکتر محمدمهدی علیشاهی، عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در رشته مکانیک سیالات، از جمع۱۴۱ عضو هیأت علمی برتر در ارتباط با جامعه و صنعت به دلیل اجرای پروژه‌های کاربردی متعدد و کمک به رفع نیازهای صنعتی کشور و توسعه مراکز تحقیقاتی دانشگاهی مورد نیاز کشور در زمره ۱۵ دانشمند برتر در همکاری با جامعه و صنعت شناخته شد.

دیدگاه