سیل در چهار استان غربی بیش از ۴۰ نفر را کشت

  • 26 فروردین 1396 - 11:38
سیل در چهار استان غربی بیش از ۴۰ نفر را کشت

سیل در استان آذربایجان شرقی و سه استان غربی دیگر ایران، بیش از ۴۰ نفر را کشت. امام جمعه و استانداری آذربایجان شرقی فردا یکشنبه را در این استان عزای عمومی اعلام کرده‌اند. مقام‌های ایران می‌گویند با ادامه عملیات امداد و نجات، شمار قربانیان ممکن است بیشتر شود.

به گزارش منابع خبری، مقام‌های ایران می‌گویند ۱۷ نفر از کشته شدگان کسانی بودند که به منطقه‌ای تفریحی در پل آذرشهر (جنوب غربی تبریز) رفته بودند و همه آنها داخل آب افتاده‌اند و کشته شده‌اند. جسد همه آنها ازآب گرفته شده است.

در روستای چنار عجب‌شیر هم حدود ۲۰ نفر از ساکنان مفقود شدند که تا به حال جسد ۱۸ نفر از آنها پیدا شده است. باران شدید که از صبح دیروز شروع شد، باعث جاری شدن سیل در استان‌های آذربایجان‌ شرقی و غربی، کردستان و زنجان شده است. اما تا اینجا بیشتر کشته‌شدگان در آذربایجان شرقی بوده‌اند.

 

هلال احمر در حال اسکان دادن به افرادی است که سیل خانه‌هایشان را خراب کرده است.

رحیم شهرتی‌فر فرماندار تبریز، مرکز آذربایجان شرقی گفته، بارش شدید باران، خطر آبگرفتگی و سیلاب در مسیل رودخانه‌ها را افزایش داده است.

در آذربایجان غربی هم به دلیل جاری شدن سیل در برخی از شهرها و بسته شدن راه ها، مدارس در برخی از مناطق امروز تعطیل اعلام شده است.

مقام های محلی در آذربایجان غربی از مردم خواسته اند، به علت بارش کم‌سابقه باران و ذوب برف کوه‌های اطراف و طغیان رودخانه‌های پایین دستی، از هرگونه تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

دیدگاه