احتمال اجرای محدودیت یلدایی در فارس

  • 23 آذر 1399 - 14:59
احتمال اجرای محدودیت یلدایی در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اگرچه منتظر اعلام تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم اما در ستاد استانی پیشنهاداتی مبنی بر اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در سطح استان ارائه شده است.

عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم پرهبز از برگزاری دور همی‌های خانوادگی ویژه شب یلدا، گفت: یکی از اصلی ترین عوامل شیوع ویروس کرونا، میهمانی و دورهمی‌ها و آمارهای یک ماه اخیر هم گویای این مدعاست.

او ادامه داد: هر زمان دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در پاساژها، جلسات اداری شلوغ و دیگر مواردی که منجر به حضور شمار زیادی از افراد در یک مکان سربسته برای مدت زیادی می‌شود افزایش یافت، به فاصله یکی دو هفته شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری و نهایتا فوتی‌ها بوده‌ایم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه شرایط امساب شب یلدا متفاوت است، گفت: سال‌های آینده هم شب یلدا وجود دارد، لذا امسال مردم سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندارند، چون مراسم و تجمعات شب یلدا تهدید بزرگی است و تاکید می‌شود که خانواده‌ها به صورت مجازی و الکترونیکی با هم در ارتباط باشند.

به گفته قاسمپور، اعمال جریمه بیش از ٢٠٠ هزار تومان و کاهش مدت زمان تردد از ساعت ١٨ بعد ازظهر در روز یکشنبه ٣٠ آذرماه از پیشنهادهای اعلامی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس برای عبور از شب یلداست.

او خاطرنشان کرد: برکات و آثار مثبت همراهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم فارس در یکماه گذشته کاملا محسوس است و شاهد کاهش آمار مبتلایان، بستری و فوتی‌ها هستیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: اگر دورهمی‌های شب یلدا همچون سال‌های گذشته برگزار شود، قطعا شاهد چالش‌های جدید در فارس خواهیم بود و به ناچار محدودیت‌ها بازگردانده خواهد شد و با برگشت محدودیت اصناف، یعنی عامه مردم متضرر می‌شوند.

دورهمی‌ها تاثیرگذارترین عامل در شدت گرفتن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز یکشنبه ۲۳ آذر و در حاشیه نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، تاکید کرد که طبق بررسی‌های انجام شده، جلسات و دورهمی‌های خانوادگی، تاثیرگذارترین عامل در افزایش موارد ابتلا به کروناویروس طی ماه‌های اخیر بوده است.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه محدودیت‌های اعمال شده تاثیرگذار بوده است، گفت: با اعمال محدودیت های کرونایی در استان، شاهد کاهش چشمگیر میزان موارد ابتلا و بستری بیماران در سطح بیمارستان‌های استان هستیم و رسیدن به این دستاورد، مرهون تلاش مسئولان اجرایی و مشارکت و همراهی مردم فارس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی برای حرکت در مسیر کاهشی موارد ابتلا به کروناویروس تاکید کرد و گفت: یکی از نقاط قوت و موثر در کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و پیشگیری از این ویروس منحوس، مشارکت، همراهی و همدلی مردم با مجموعه سلامت است.

به گزارش ایسنا، سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز اعلام کرد که از روز دوشنبه ۲۴ آذرماه، زمان ارائه خدمات به شهروندان حدود ۲ ساعت کاهش خواهد یافت.

براساس اعلام روابط عمومی این سازمان، زمان جابه جایی مسافران با قطار شهری از روز دوشنبه ۲۴ آذر در شیراز ساعت ۶ صبح تا ۱۹ عصر خواهد بود.

پیش از این زمان ارائه خدمات حمل و نقلی توسط مترو در شیراز بین ساعات ۶ صبح تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب بود. 

دیدگاه