بهبودی بیش از ۱۴۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در فارس

  • 19 آذر 1399 - 18:07
بهبودی بیش از ۱۴۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهبودی ۱۴۶ هزار و ۳۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع تا کنون خبر داد.

عبدالرسول همتی گفت: موارد یاد شده از بیمارستان‌های استان ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی، از انجام ۵۱۸ هزار و ۸۶۵ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تا نوزدهم آذر خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۱۵۴ هزار و ۵۰۶ نفر به قطعیت رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام موارد بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: هم اکنون از مجموع هزار و ۲۲۳ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کووید۱۹، ۳۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

همتی اعلام کرد: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که متاسفانه با مرگ ۳۳ هم استانی دیگر در روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به دو هزار و ۷۵۰ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر عزم جدی همگانی برای ادامه روند رعایت اصول بهداشتی، از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

دیدگاه