رهاسازی یک قلاده شنگ آبی در کوهمره سرخی

  • 19 آذر 1399 - 7:41
رهاسازی یک قلاده شنگ آبی در کوهمره سرخی

رئیس اداره محیط زیست فیروزآباد گفت: یک قلاده شنگ آبی که توسط یکی از دوستداران محیط زیست در روستای دادنجان مشاهده شده بود پس از اطمینان از سلامتش در منطقه کوهمره سرخی رهاسازی شد.

حسن فتحی گفت: یک قلاده شنگ (سگ آبی) که توسط یکی از همشهریان منطقه کوهمره سرخی(روستای دادنجان) در کنار رودخانه مشاهده شده بود، پس از اطمینان از سلامت کامل با همکاری مأمورین اجرایی اداره محیط زیست شهرستان در زیستگاه خود رهاسازی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از محیط زیست فارس، فتحی با قدردانی از این شهروند دوستدار حیوانات، افزود: بی شک مشارکت مردم در نقش موثری در حفاظت از محیط زیست و حیوانات دارد و  حفاظت از میراث آیندگان بدون همکاری و همیاری مردم امکان پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، شنگ نوعی سمور آبی از تیره راسویان و از راسته گوشتخواران پستاندار محسوب می‌شود که بدنی دراز و نسبتا باریک و دمی بلند و سری مسطح، پوزه کوتاه و رنگی قهوه ای دارد و کنار آب های شیرین زندگی می کند.

غذای اصلی شنگ، ماهی است و زمانی که ماهی کم باشد جانوران دیگری چون دوزیستان، سخت‌پوستان، حشرات، پرندگان و گاهی پستانداران کوچک نظیر سگ‌های آبی کوچک را شکار می‌کند.

دیدگاه