کرونا در فارس؛ بیش از ۱۵۳ هزار مبتلا و ۲۷۱۷ جان‌باخته

  • 18 آذر 1399 - 15:47
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۵۳ هزار مبتلا و ۲۷۱۷ جان‌باخته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که هم اکنون هزار و ۳۷۴ بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: وضعیت ۳۲۴ نفر از این بیماران وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

علی اکبری مجموع تست‌های تشخیصی انجام شده از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۵۱۶ هزار و ۵۸۷ مورد اعلام کرد و افزود: با بررسی تست‌های انجام شده، تاکنون ۱۵۳هزار و ۸۵۳ بیمار مثبت قطعی در استان فارس شناسایی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از جان باختن ۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، مجموع جان باختگان این بیماری از ابتدای شیوع تا امروز، هجدهم آذر در استان فارس را دو هزار و ۷۱۷ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، ۱۴۴ هزار و ۸۹۵ نفر نیز از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری با بیان این که در روز‌های اخیر آمار بیماران بستری در استان روند کاهش نسبی داشته است افزود: این روند کاهشی نشانه محدودیت‌های اجرایی و همت مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا برای مدیریت بهتر بیماری در استان و کاهش چرخه‌های انتقال بیماری، نسبت به تداوم همکاری‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها، اهتمام جدی داشته باشند.

دیدگاه