تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۱۵۳ هزار مبتلا و ۲۶۹۸ جان‌باخته

  • 17 آذر 1399 - 15:20
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۵۳ هزار مبتلا و ۲۶۹۸ جان‌باخته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۱۴ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۱۵۳ هزار و ۱۹۹ مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر عبدالرسول همتی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۴۳ هزار و ۶۷۳ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هم اکنون هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

همتی ادامه داد: متاسفانه ۱۳ نفر در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۶۹۸ نفر رسیده است.

این مقام مسوول به شهروندان بیان کرد: آثار مشارکت و همکاری ارزنده مردم، برنامه ریزی منسجم مسوولان و تلاش‌های نیرو‌های خدوم بهداشت و درمان در مقابله با کروناویروس، باعث کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه براساس آخرین رنگ بندی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، با همکاری و همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، شیراز از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر یافت، ابراز امیدواری کرد تا با استمرار همکاری‌های مردم فارس، شاهد بهتر شدن وضعیت کروناویروس در استان باشیم.

دیدگاه