امدادرسانی به ساکنان ۴ روستای فارس در پی بارش‌های اخیر

  • 10 آذر 1399 - 17:55
امدادرسانی به ساکنان ۴ روستای فارس در پی بارش‌های اخیر

بارش باران و برف که از روز پنجشنبه ششم آذرماه در استان فارس آغاز شد، خسارت عمده‌ای به همراه نداشت اما امدادگران جمعیت هلال احمر به یاری مردم برخی روستاهای ۴ شهرستان شمال و غرب استان رفتند.

معاون امداد و نجات هلال احمر فارس دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه طی سه روز گذشته در نواحی شمال، شمال غرب و غرب فارس شاهد بارش‌های شدید بودیم، ابراز کرد: طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی منازل در مناطق روستایی مشکلاتی را  در برخی شهرستان‌ها ایجاد کرد.

مهدی خوبیار افزود: با اعلام احتمال بارش سیل‌آسا در کشور، نیروهای هلال احمر در تمامی شهرهای فارس به حالت آماده باش در آمدند؛ اما شاهد سیل و خسارات ناشی از آن نبودیم.

وی با بیان اینکه عملیات انجام شده از سوی نیروهای هلال احمر بیشتر در شهرستان‌های رستم، ممسنی، سپیدان و اقلید صورت گرفته است، افزود: ارزیابی و امدادرسانی به عشایر و منازل مسکونی داخل شهر به منظور تخلیه آب، ارائه برخی اقلام مانند نایلون، مواد خوراکی، پتو، موکت و وسایل گرمایشی از اقداماتی بود که در بارش‌های اخیر صورت پذیرفت.

خوبیار اظهار کرد: تمامی نیروهای امدادی این سازمان در شهرستان‌های استان فارس آمادگی ارائه خدمات درصورت بروز مشکل را دارند و تاکنون با تداوم بارش‌ها شاهد مشکل عمده‌ای نبوده‌ایم.

پیش از این رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس به ایرنا گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان از اواخر پنجشنبه (ششم آذرماه ۹۹) تا اواخر یکشنبه ( نهم آذرماه) با ناپایداری‌هایی به شکل بارش باران و تگرگ، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در ارتفاعات مواجه خواهیم بود که ممکن است مخاطراتی مانند بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب در مناطق مستعد استان، آب گرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها را در پی داشته باشد.

دیدگاه