احتمال جمع آوری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در شیراز

  • 10 آذر 1399 - 15:14
احتمال جمع آوری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در شیراز

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز با اشاره به نگهداری اجباری معتادین متجاهر به مدت هفت یا هشت ماه در کمپ‌های ترک اعتیاد، از احتمال جمع آوری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر و کارتن ‌خواب‌ها در این کلانشهر خبر داد.

لیلا دودمان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز عملیات جمع آوری معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها از سطح شهر شیراز از روز گذشته ٩ آذرماه، از احتمال جمع آوری ٢۵٠٠ معتاد در سطح این کلانشهر خبر داد و گفت: پس از مدت‌ها، برای ساماندهی این موضوع توافق و هماهنگی مشترکی در سطح کلان مدیریتی این کلانشهر ایجاد شده که جای امیدواری برای ساماندهی معتادین دارد که هم دغدغه مردم و رسانه‌هاست و جزو هم مطالبات مردم محسوب می‌شود.

او افزود: طبق همکاری ایجاد شده بین ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس، فرمانداری شهرستان شیراز، معاونت خدمات اجرایی شهرداری شیراز، اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز و بهزیستی مقرر شده است که با توجه به اینکه براساس پروتکل اعلامی وزارت کشور و بهزیستی کشور مبنی بر اینکه در ایام بحران شیوع کرونا عملیات جمع آوری معتادان و تجمع آنها در گرمخانه‌ها به دلیل سرایت این بیماری امکان پذیر نیست، لذا نسبت به جمع آوری و نگهداری آنها در کمپ‌های ترک اعتیاد اقدام شود.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: براساس همکاری ایجاد شده بین نهادهای حاکمیتی شهری، جمع آوری معتادان توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود و پس از گرفتن تست و جداسازی‌ها، معتادان در مراکز ماده ١۵ و ١۶ نگهداری می‌شوند.

دودمان با اعلام اینکه هزینه نگهداری معتادان در این کمپ‌ها به مدت چهارماه توسط شهرداری و مابقی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود، از تخصیص ۴۴ کمپ ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی به این طرح خبر داد و گفت: در کنار این کمپ‌ها، سه گرمخانه هم پیش بینی شده که با رعایت پروتکل امکان استفاده از آنها وجود دارد.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته علاوه مرکز سادا، مرکز معاونت فرهنگی شهرداری شیراز هم دو مجموعه ورزشی خود که اکنون بلااستفاده و تعطیل هستند را تبدیل به گرمخانه کرده است.

دیدگاه