تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

«نخستین کشتی تفریحی اقیانوس‌پیمای» ایران در قشم پهلو گرفت

  • 25 فروردین 1396 - 12:18
«نخستین کشتی تفریحی اقیانوس‌پیمای» ایران در قشم پهلو گرفت

مدیر امور بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد نخستین کشتی «کروز» اقیانوس پیما صبح روز پنجشنبه ۲۴ فرودین با ۲۱۱ گردشگر در بندر کاوه قشم پهلو گرفت.

به گزارش سایت رسمی سازمان منطقه آزاد قشم، پژمان بهرامی در ادامه گفت که حرکت کشتی اقیانوس پیمای کروز شب گذشته از جزیره کیش شروع شد و با سپری کردن یک شب بیاد ماندنی مسیر دریایی بین کیش و قشم، این شناور تفریحی صبح امروز در اسکله کاوه پهلو گرفت.

به گفته وی جاذبه‌های فراوان جزایر خلیج فارس به ویژه قشم و کیش مهمترین دلیل برای راه اندازی خط دریایی بین این دو جزیره بود.

این گزارش می افزاید که کشتی گردشگری ۹ طبقه‌ای کروز ۱۳۰ کابین دارد که ۷۷ کابین آن از نوع کلاس ویژه است و از ۴۱۷ تخت اقامتی برخوردار است.

سه هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای رستورانی، دو سالن سینما، کتابخانه، اتاق مطالعه، سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان و آشپزخانه ایرانی برای پخت انواع غذاها از دیگر امکانات این کشتی تفریحی است.

با این حال، خبرگزاری ایرنا نام کشتی تفریحی را «سانی» گزارش کرده و نوشته است که تعداد مسافرین این کشتی ۴۰۰ نفر بوده اند. ایرنا می نویسد که کشتی یاد شده در مسیر دریایی کیش، قشم و سایر بنادر همچون چارک و بندرعباس تردد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کشتی سانی می تواند تا ۲۵۰ دستگاه خودروی سواری را نیز جابجا کند و برای سفرهای کوتاه مدت چهار تا هفت روزه دریایی توسط کشور سوئد ساخته شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار گزارشی درباره کشتی تفریحی «سانی» می نویسد که این کشتی ظرفیت حمل ۱۶۰۰ مسافر را دارا است و در راستای توسعه صنعت گردشگری ایران به کار گرفته شده است.

این گزارش می افزاید که به رغم سواحل شنی سفید ایران، این کشور قدرت رقابت با دیگر مقاصد توریستی کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند دوبی را ندارد، چرا که ایران ممنوعیتهایی مانند استفاده از مشروبات الکلی و رقص را برای گردشگران اعمال می کند.

خبرگزاری فرانسه می نویسد که بعد از لغو تحریمها، دولت اعتدال حسن روحانی صنعت گردشگری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده تا اقتصاد ایران را به سامان برساند.

بر اساس این گزارش، تعداد توریستهای خارجی که به ایران سفر کرده اند از ۲.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۹ به ۵.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ بالغ شده که علت آن بهبود نسبی روابط ایران با جامعه جهانی بوده است.

خبرگزاری فرانسه می نویسد که دولت در نظر دارد ۳۰۰ هتل جدید طی پنج سال آینده احداث کند تا شرایط اقامت توریستها را که فعلا کیفیت پایینی دارد، بهبود بخشد.

دیدگاه