محدودیت کرونایی؛ هزار و ۱۹۵ خودرو و ۷۶ واحد صنفی درفارس جریمه شدند

  • 04 آذر 1399 - 13:57
محدودیت کرونایی؛ هزار و ۱۹۵ خودرو و ۷۶ واحد صنفی درفارس جریمه شدند

معاون استاندار فارس گفت: در سه روز نخست اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، یک هزار و ۱۹۵ خودرو و ۷۶ واحد صنفی متخلف در استان جریمه شدند.

عبدالرضا قاسمپور سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی تا کنون مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های استان به اتفاق نیروی انتظامی دادستانی سازمان صنعت، معدن و تجارت، عوامل تعزیرات حکومتی، شهرداری ها و شبکه بهداشت و درمان از مبادی ورودی شهرها، واحدهای صنفی، خدماتی و توزیعی، کارگاه های ساختمانی، طرح های اقتصادی و پروژه های عمرانی بازدید می کنند و بر روند اجرای طرح نظارت دارند.

همکاری خوبی در اجرای محدودیت های کرونا از سوی مردم شاهد هستیم

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: همکاری خوبی از ناحیه مردم به خصوص صاحبان مشاغل و اصناف شاهد بودیم.

قاسمپور افزود: همانند مدت ۹ ماه گذشته که اصناف و عموم مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی و در خود مراقبتی و مراقبت از خانواده و اطرافیان و نزدیکان و افرادی که با آن ها در ارتباط هستند، واقعا سنگ تمام گذاشتند، در چهار روز گذشته نیز انصافا همکاری و همراهی بسیار خوبی داشتند.

وی ادامه داد: البته عده کمی متخلف هم در بحث تردد خودروهای پلاک شخصی و هم در ارتباط با واحدهای صنفی داشتیم که براساس ضمانت اجرایی پیش بینی شده در طرح جامع محدودیت های کرونایی با متخلفان برخورد شده است.

معاون استاندار فارس گفت: در رابطه با محدودیت های خودرویی شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح و همچنین ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرهلی قرمز و نارنجی در سه روز نخست اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی ۱۱ هزار و ۱۲۰ مورد تذکر لسانی و اخطار از سوی پلیس داده شده است.

قاسمپور افزود: همچنین ۶ هزار و ۷۸۳ مورد برگشت خودروها را داشتیم و هزار و ۱۹۵ مورد نیز به دلیل تخلف جریمه شدند.

وی ادامه داد: در بحث اصناف نیز در این سه روز حدود سه هزار مورد بازدید توسط ۳۰۰ تیم بازرسی و نظارت صورت گرفته و با متخلفان در سراسر استان برخورد شده است.
معاون استاندار فارس گفت: در این سه روز به هزار و ۱۰۰ واحد صنفی تذکر و اخطار داده شده و ۷۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

قاسمپور افزود: در اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی و به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با هدف حفظ سلامتی و نجات جان مردم و کمک به کادر سلامت استان و پیشگیری از وقوع تجمع، تمام اماکن گردشگری ، تاریخی و باستلنی استان نیز از یکم آذرماه تعطیل اعلام شده است.

مردم تردد غیرضرور نداشته باشند

وی از تمام مردم استان فارس خواست از شهری به شهر دیگر مسافرت و تردد نداشته باشند و ترددهای غیرضرور کامل تعطیل شود و بیان کرد: این ترددها عامل مهمی در شیوع ویروس کرونا است و اعمال قانون و جریمه را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: جریمه از ۲۰۰ هزار تومان در ممنوعیت تردد شبانه تا ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان پیش بینی شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: حتی برگزارکنندگان تجمع ها و مراسم ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی از ۲ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان مشمول جریمه می شوند و اعلام عمومی نیز برای این موضوع پیش بینی شده و می توانیم مواردی که نقض قوانین و مقررات را دارند پس از اعمال جرینه حداکثر ۱۰ میلیون تومان، اعلام عمومی نیز داشته باشیم که مردم نیز متوجه چنین تخلفی شوند.

ممنوعیت سفر مبتلایان به کرونا

قاسمپور همچنین با اشاره به ممنوعیت سفر مبتلایان به بیماری کرونا بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته افرادی که تست کرونای آن مثبت شده است نمی توانند از سیستم های حمل و نقل هوایی و اتوبوس استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه استعلام مسافران به صورت سیستمی انجام می شود.

دیدگاه