تشکیل ۳۰۹ پرونده احتکار کالا در فارس

  • 04 آذر 1399 - 8:45
تشکیل ۳۰۹ پرونده احتکار کالا در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در هشت‌ماه نخست امسال، ۳۰۹ پرونده احتکار و اخفا توسط این اداره‌کل تشکیل شده است و متخلفان ۷۸ میلیارد ریال جریمه‌ شده‌اند.

غلامرضا سالاری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال ۹۹ ، ۱۰ هزار و ۶۷ مورد بازرسی توسط اداره کل تعزیرات حکومتی فارس از واحدهای صنفی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها پنج هزار و ۳۸ مورد تذکر به واحدهای صنفی متخلف داده شده و هزار و ۹۱۰ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: متخلفان این پرونده های تخلف واحدهای صنفی ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

سالاری همچنین با اشاره به تشکیل قرارگاه ربیع الاول توسط سپاه فجر فارس بیان کرد: تعزیرات حکومتی به همراه همراه نهادهای امنیتی و نظارتی در این قرارگاه اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای کالاها می‌کند و مقرر شده است که در قالب این قرارگاه، نظارت‌ها تشدید شود.

وی ادامه داد: پرونده هایی که در این طرح تشکیل می شود با سرعت رسیدگی می شود و اشد مجازات پیش بینی شده در قانون برای محتکران و گران فروشان در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: کالاهای احتکار شده که در این طرح کشف شده‌اند، با دستور رییس شعبه تعزیرات و با نظارت سازمان صمت در فروشگاه‌های بزرگ توزیع شده است.

دیدگاه