تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

پنج هزار اصله نهال بادام کوهی در پاسارگاد کاشته شد

  • 03 آذر 1399 - 14:46
پنج هزار اصله نهال بادام کوهی در پاسارگاد کاشته شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: پنج هزار اصله نهال بادام کوهی در محدوده ۱۳۴ هکتاری نهالستان علی آباد کمین این شهرستان کاشته شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس, حسن خسروانیان افزود: اجرای طرح نهالکاری در محدوده  ۱۳۴ هکتاری نهالستان علی آباد کمین در سال قبل اجرا شده بود که به دلایل مختلفی در قسمتهایی از این طرح ، درختان کاشته شده خشک شدند که با پیگیری های بعمل آمده عملیات واکاری درختان با استفاده از نهال درخت بومی بادام کوهی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت آب و هوایی و نیز شرایط رویشگاهی ، بادام کوهی از گونه های بومی و سازگار با منطقه به شمار می رود و با توجه به شروع بارش ها ، انتظار می رود همه نهال های کاشته شده ، سبز و پایدار باقی بمانند.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه کنترل سیلاب و آبخیزداری رحیم آباد کمین پاسارگاد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد در ادامه در مورد میزان پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پروژه کنترل سیلاب و آبخوانداری (بند خاکی شماره ۲)حوزه آبخیز رحیم آباد این شهرستان گفت:عملیات اجرایی این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد ادامه دارد.

خسروانیان بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه به علت عدم تخصیص اعتبار متوقف شده بود که در سال جاری با پیگیری های بعمل آمده و تخصیص اعتبارات لازم مجددا آغاز شده است.
وی اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل این پروژه را ۱۳ میلیارد ریال و محل تامین آن را نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعلام کرد و  افزود: در حال حاضر این پروژه در مرحله ساخت سرریز است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی ، تا بیست روز آینده به اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.

 سعادتشهر مرکز شهرستان پاسارگاد در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه