ساماندهی ۹۷۸ معتاد متجاهر در شیراز

  • 03 آذر 1399 - 10:32
ساماندهی ۹۷۸ معتاد متجاهر در شیراز

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به ساماندهی ۹۷۸ نفر از معتادان متجاهر طی ۲ مرحله در شیراز، خاطرنشان کرد که ساماندهی این افراد ادامه دارد.

سلیمان کرمی دوشنبه سوم آذر در جلسه‌ای که با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز فارس در حقوق عامه و معاون خدمات شهری شهرداری شیراز برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۲ طرح ساماندهی معتادان متجاهر با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی و دیگر ادارات مرتبط در مناطق مختلف اجرا شده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی معتادان با رعایت پروتکل‌های تعریف‌شده از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: هم‌زمان با اجرای این طرح‌ها، ۱۴۳۸ تست کووید ۱۹ به‌طور رایگان برای معتادان برابر دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است.

کرمی افزود: معتادان ساماندهی شده به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برای مدت ۱۴ روز در مراکز قرنطینه اولیه نگهداری و در صورت منفی شدن تست کرونا به مراکز  ماده ۱۶ و تبصره ۲ منتقل خواهند شد.

او گفت: در اجرای این طرح‌ها تعداد ۱۴۳۸ نفر معتاد شناسایی و پس از مراحل غربالگری، ۹۷۸ نفر شامل ۹۲۸ مرد و ۵۰ زن در مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و تبصره ۲ ذیل آن پذیرش شده‌اند و به مدت شش ماه تحت مراقبت و درمان قرار خواهند گرفت.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: برای بازگشت فرد معتاد به جامعه علاوه بر درمان، لازم است که آنان جامعه‌پذیر شوند و خانواده و جامعه آن‌ها را بپذیرد.

کرمی با تأکید مجدد بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف در ادامه روند ساماندهی معتادان متجاهر از سطح کوچه و خیابان‌ها، عنوان کرد: برای بازگشت‌پذیری معتادان بهبودیافته به جامعه لازم است که آن‌ها مهارت بیاموزند و بهبودیافتگان دارای مهارت نیز باید بتوانند اشتغال داشته باشند تا به جامعه بازگردند.

دیدگاه