سرانه فضای سبز و سرگرمی در شیراز افزایش می‌یابد

  • 03 آذر 1399 - 9:30
سرانه فضای سبز و سرگرمی در شیراز افزایش می‌یابد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد که با تکمیل و افتتاح بوستان سایه، در شمال‌شرق شیراز، سرانه فضاهای سبز و تفریحی در این شهر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، محمدتقی تذروی، دوشنبه سوم آذر در بازدید از روند تکمیل پارک سایه، با تاکید بر ضرورت متوقف نشدن پروژه‌های عمرانی، گفت: اجرای طرح‌های شهروندمحور راهکاری برای ارائه خدمات مناسب‌تر به خانواده‌هاست و بهره‌برداری از این مجموعه، عقب‌ماندگی شهر شیراز را در اختصاص سرانه فضای سبز و سرگرمی جبران خواهد کرد. 

تذروی اضافه کرد: در پروژه پارک سایه به اختصاص ظرفیت‌های متنوع و متعددی همچون مناسب‌سازی مسیر برای جانبازان و معلولان توجه شده که شایان توجه است. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بوستان سایه را از پروژه‌های شاخص منطقه یازده شهرداری شیراز برشمرد و گفت: این پروژه در فضایی به مساحت ۸ هکتار و در کنار بیمارستان حضرت رسول اعظم(ص) مراحل پایانی کار را طی می‌کند.

به گفته تذروی این بوستان دارای ظرفیت های متعددی نظیر زیپ‌لاین ۴۰۰متری و دریاچه و یک پل معلق خواهد بود که در مراحل پایانی اجرا قرار دارند؛ همچنین آبشار و آب‌بند و توجه به مناسب‌سازی مسیر حرکت برای جانبازان و معلولان از شاخصه‌های این مجموعه تفریحی است. 

او گفت: وجود کافی شاپ، امکان صخره نوردی، غار و دره‌نوردی و نیز امکانات ورزش‌های تعادلی، زمین ورزشی و فضای سبز مناسب و همچنین کوه از جمله موارد دیگری است که می‌تواند این بوستان را به مقصدی مناسب برای گذران اوقات فراغت همشهریان و گردشگران تبدیل کند. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: امید است با تامین بودجه برای تکمیل این بوستان، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تا پیش از پایان سال شاهد افتتاح کامل این مجموعه باشیم. 

دیدگاه