تجهیزات راهداری برای مدیریت بارش در جاده‌های فارس مستقر شدند

  • 02 آذر 1399 - 10:32
تجهیزات راهداری برای مدیریت بارش در جاده‌های فارس مستقر شدند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: با توجه به آغاز بارش‌های پاییزی و به منظور جلوگیری از بروز مشکل در محورهای مواصلاتی استان، نیروها و ماشین‌های راهداری از بیستم آبان در جاده‌های این استان مستقر شدند.

علیرضا سیاهپور، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود یک هزار نیروی راهداری به همراه ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در محورهای استان استقرار یافته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌ها بین پنج هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های برف‌گیر در استان داریم که ۷۷۵ کیلومتر از این مسیر مربوط به ۵۲ گردنه برف‌گیر استان است.

او اظهار داشت: کار تامین شن و نمک و حمل آن به راهدارخانه‌ها نیز که از حدود چهار ماه قبل آغاز شده بود در اواخر شهریورماه ۹۹ به پایان رسید و امکانات مورد نیز در این زمینه تامین و مستقر شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در بحث ترمیم و اصلاح محورهای مواصلاتی نیز با توجه به محدودیت منابع و مشکلات مالی در حد توان و بر اساس اولویت‌بندی، این کار را انجام داده‌ایم.

سیاهپور، با اشاره به اینکه در زمینه مالی و تامین هزینه‌های جاری دغدغه‌ جدی داریم ادامه داد: مکاتباتی در این زمینه با استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس و همچنین تهران انجام داده‌ایم که البته کمک‌های محدودی هم انجام شده اما نیاز به تامین مالی جدی است تا در ایام زمستان به مشکل برنخوریم.

استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد.

دیدگاه