خدمات بهداشتی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد تداوم دارد

  • 28 آبان 1399 - 14:10
خدمات بهداشتی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد تداوم دارد

مقام ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به آمادگی کامل این نیرو برای مقابله با ویروس کرونا گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی کادر درمانی با جدیت ادامه دارد.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از جمله اقدامات ارتش در فارس برای مقابله با ویروس کرونا، ایجاد و اداره نقاهتگاه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز از ابتدای فروردین ماه ۹۹ با نظارت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

وی ادامه داد: با بهبود نسبی شرایط و توقف پذیرش بیمار در نقاهتگاه دستغیب، این مکان نیز تعطیل شد اما با شروع موج جدید شیوع کرونا این مرکز در اختیار سپاه قرار گرفت و امروز با توجه به افزایش شمار مبتلایان این مکان به بیمارستان تبدیل شده است.

او اظهار داشت: در حال حاضر نیز هم ارتش، هم سپاه و هم نیروی انتظامی با نظارت علوم پزشکی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح در این بیمارستان مستقر هستند و به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهند.

سرتیپ رضایی اضافه کرد: هم اینک حدود ۴۰ نفر از پزشکان، کادردرمانی و نیروهای تدارکات و انتظامات مجموعه‌های مختلف ارتش در فارس در این مکان مستقر و مشغول خدمات رسانی هستند.

جدیت ارتش در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت و حساسیت در ارتش دنبال می‌شود گفت: به محض شیوع ویروس کرونا ارتش جزو نخستین سازمانی‌هایی بود که دستورالعمل بهداشتی را صادر کرد و با توجه به اهمیت موضوع این دستورالعمل در صبحگاه‌ها نیز قرائت شد.

سرتیپ رضایی افزود: پس از آن در کنار تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، به منظور صیانت از سلامت کارکنان و پرسنل خود، آنها را تحت حفاظت قرار دادیم.

وی گفت: مجموعه اقدامات بهداشتی و پیشگیری‌های ضروری سبب شد که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا در میان پرسنل کادر و وظیفه ارتش در استان نداشته باشیم.

حفظ آمادگی دفاعی با تداوم آموزش‌های نظامی

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه هیچ آموزشی را طی این مدت تعطیل نکرده‌ایم گفت: حتی در این ایام سخت‌ترین آموزش‌ها را نیز انجام دادایم اما تمام این فعالیت‌ها با رعایت دقیق، منظم و جدی پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

دیدگاه