پرداخت تسهیلات پرورش دام به عشایر فارس

  • 27 آبان 1399 - 7:05
پرداخت تسهیلات پرورش دام به عشایر فارس

روح الله بهرامی، مدیرکل عشایر فارس گفت: برای پرواربندی دام تسهیلات یکساله از محل صندوق توسعه ملی به عشایر متقاضی پرداخت می‌شود.

بهرامی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: این تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود که در زمینه پروار بندی دام به عشایر پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سود این تسهیلات ۱۰ درصد با باز پرداخت یکساله است.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: استان فارس بیش از ۲۷ هزار خانوار عشایری و سه میلیون راس دام دارد که سالانه ۲۵ درصد از گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

بهرامی با بیان اینکه نام نویسی از عشایر متقاضی واجد شرایط در استان انجام شده است و در حال بررسی استعلامات هستیم، افزود: امسال ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات برای استان فارس در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ از محل صندوق توسعه ملی بند ب تبصره ۵۲، مبلغ ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد ۱۰ درصد با عاملیت بانک کشاورزی به استان فارس اختصاص یافت که خوشبختانه با استقبال خوب بهره برداران و همکاری بانک کشاورزی و بهره گیری از سهم سایر استان‌هایی که امکان جذب برای آن‌ها فراهم نبوده جمعاً شصت میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان با جذب ۱۰۹ درصد صورت گرفته است.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: استان فارس ۱۲ و نیم درصد از عشایر ایران یعنی بیشترین حجم این قشر را در خود جای و از این منظر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه