مهار آتش یک انبار گیاهان دارویی در شیراز

  • 25 آبان 1399 - 14:26
مهار آتش یک انبار گیاهان دارویی در شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: با حضور به موقع آتش نشانان و در یک عملیات چشمگیر شعله‌های در حال گسترش آتش در یک انبار گیاهان دارویی واقع در شیراز مهار و خاموش شد.

محمدهادی قانع یکشنبه ۲۵ آبان در خصوص وقوع حریق در یک انبار گیاهان دارویی در شیراز گفت: ساعت ۸ و ۳۷ دقیقه صبح امروز طی تماسی وقوع آتش سوزی در داخل یک انبار واقع در سلطان آباد شیراز اطلاع رسانی شد که بلافاصله تیم‌هایی از سه ایستگاه ۱۸، ۱۷ و ۳ آتش‌نشانی به محل اعزام شد.

قانع افزود: در این حادثه یک باب انبار گیاهان دارویی به مساحت ۱۰۰ متر مربع که در آن گیاهان دارویی، دستگاه‌های بسته بندی و حدود ۲ تن کارتن نگهداری می‌شد، به علت نا معلومی طعمه شعله‌های آتش شده بود.

او با اشاره به اینکه شعله‌های آتش به سرعت در حال گسترش و سرایت به ۲ کارگاه چوب مجاور بود، ادامه داد: با توجه به حجم زیاد دود، آتش نشانان بلافاصله به دستگاه تنفسی مجهز شدند و پس از حضور در محل آتش سوزی، با رعایت موارد ایمنی اقدام به قطع جریان برق و گاز کردند.

قانع خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشان با استفاده از دو رشته لوله آبده آتش نشانی از قسمت ورودی انبار اقدام به مهار اولیه شعله‌های آتش کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز اضافه کرد: آتش نشانان در فاز اول عملیات از سرایت آتش به کارگاه‌های مجاور جلوگیری کردند و سپس در یک عملیات تهاجمی توانستند به سرعت شعله‌های در حال گسترش آتش را در همان دقایق اولیه فرو نشانده و مهار کنند.

قانع ادامه داد: نیروهای آتش نشانی پس از مهار کامل شعله‌های آتش، با استفاده از فن‌های قوی اقدام به تخلیه دود کرده و همچنین به منظور پیشگیری از بروز آتش سوزی دوباره، با یک رشته لوله آبدهی به لکه گیری این آتش سوزی پرداختند.

رئیس آتش‌نشانی شیراز با اعلام اینکه خوشبختانه در این حادثه هیچ فردی آسیب جانی ندیده و تنها خسارت مالی در پی داشت، تاکید کرد: با حضور کارشناسان این سازمان علت وقوع این آتش سوزی در حال بررسی است.

دیدگاه