دشواری‌های رتبه هشتم کنکور ریاضی برای شرکت در کلاس‌های آنلاین

  • 22 آبان 1399 - 9:14
دشواری‌های رتبه هشتم کنکور ریاضی برای شرکت در کلاس‌های آنلاین

محمد تسلیمی، رتبه هشتم کنکور سراسری ریاضی که در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف تهران پذیرفته شده است، به دلیل ضعف اینترنت در محل سکونت خود در خاوران فارس، با دشواری فراوان در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کند.

دانشجوی رشته برق دانشگاه صنعتی شریف تهران، در شهرک جلیل‌آباد در شهر خاوران در ۵۰ کیلومتری شهر جهرم استان فارس زندگی می‌کند. 

علیرضا شریفی رئیس شورای شهر خاوران در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سه سال از پیگیری شورای این شهر برای پوشش شبکه اینترنت ایرانسل و همراه اول در شهرک جلیل‌آباد و شهرک هاشمیه خاوران می‌گذرد؛ اما با وجود انجام مطالعات فنی و نقطه‌یابی هنوز اقدام جدی برای رفع مشکل دسترسی اهالی این مناطق به اینترنت پرسرعت صورت نگرفته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان فارس در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با توجه به اینکه شهرک جلیل‌آباد و شهرک هاشمیه، شهرک‌های جدیدی هستند که اطراف شهر خاوران احداث شده‌اند، موضوع را بررسی کردیم.

مهرداد سهرابی افزود: شهرک جلیل‌آباد دارای یک سایت ۳G  همراه اول است که بر اساس گزارشی که گرفته‌ایم مشکلاتی در آن پیدا شده است و همکاران ما در شرکت ارتباطات سیار قول داده‌اند آن را تا فردا (پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹) برطرف کنند.

وی ابراز کرد: برای آنکه پوشش اینترنت شهرک هاشمیه کامل شود مستلزم آن است که سایت دیگری در  آنجا اضافه شود که کارهای طراحی آن را شرکت ارتباطات سیار و شرکت مخابرات استان فارس در حال دنبال کردن هستند.

سهرابی گفت: یک سایت جدید به آنجا اضافه خواهد شد تا مشکل این منطقه نیز برطرف شود؛پیگیر این موضوع هستم و امیدوارم که مشکل این روستا و این دانشجو برطرف شود.

برای حل موقت مشکل این دانشجو، رئیس دانشگاه جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: دانشجویانی چون آقای تسلیمی، سرمایه‌های معنوی و آینده ایران اسلامی هستند که در صورت توجه و رشد و شکوفایی می‌توانند تاثیر عمده‌ای بر آینده کشور بگذارند.

کامبیز مینایی افزود: به این منظور دانشگاه جهرم با توجه به نزدیکی به شهر خاوران، آمادگی دارد امکانات خود را برای حضور این دانشجو در کلاس‌ در اختیار وی قرار دهد.

دانشگاه جهرم در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر جهرم و ۲۰ کیلومتری شهرک جلیل‌آباد قرار دارد.

شهرستان جهرم در فاصله۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

دیدگاه