آماده باش ٣ هزار نیرو برای بارندگی‌ها در شیراز

  • 22 آبان 1399 - 6:05
آماده باش ٣ هزار نیرو برای بارندگی‌ها در شیراز

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری شیراز، اعلام کرد که بالغ بر ٣ هزار نیروی اجرایی، امدادی و اطفایی شهرداری برای مقابله با مخاطرات احتمالی ناشی از بارش‌های پیش‌بینی شده دو روز آینده، آماده باش هستند.

حمید کشتکار در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از ابتدای سال ٩٨ و هفت ماهه امسال اقداماتی برای مواجه با بارش‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفت و طی آن نقاط آبگیر زیادی در سطح شهر شناسایی و به مناطق یازدهگانه شهرداری شیراز برای اصلاح ابلاغ شد. همچنین نقاطی که نیاز به رفع نقص و جدول گذاری برای هدایت آب‌های سطحی داشت هم شناسایی شده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری شیراز، لایی‌روبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کانال‌های روباز و رو بسته، بررسی چاله پمپ‌هایی که در زیرگذرها باید آب را مکش کنند، استقرار ماشین آلات عمرانی، گریدر، بیل مکانیکی و پمپ‌های کف‌کش‌ها را از جمله تمهیدات پیش‌بینی شده برای جلوگیری از خسارت بارش‌ها عنوان کرد.

کشتکار همچنین از تکمیل تجهیزات و استقرار ماشین آلات مورد نیاز برای عبور از بارندگی‌های شدید اشاره و عنوان کرد: پاکسازی‌ها و بازدیدهای میدانی از روز گذر و زیرگذرها نیز به مناطق ابلاغ شده است.

او خاطرنشان کرد: کنترل لحظه‌ای مسیل‌ها و رودخانه‌ها به وسیله استقرار بیل‌های مکانیکی و استقرار خودروهای امدادی و اطفایی برای مقابله با هرگونه حوادث نیز از دیگر مواردی است که پیش‌بینی شده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین از استقرار پاکبان‌ها برای پاکسازی در تمام گارد ریل‌هایی که مجرای ورود آبهای سطحی هستند خبر داد و بیان کرد: ماشین آلات مورد نیاز در مکان‌های مختلف تعبیه شده است.

به گفته کشتکار، هماهنگی‌ بین معاونت حمل و نقل و ترافیک با پلیس راهور نیز انجام شده تا در صورت مسدود شدن مسیرها، اطلاعیه‌های لازم صادر شود.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از تداوم بارندگی طی ۲ روز آینده در استان فارس است و طی این بارش‌ها بخشی از غرب شیراز نیز جزو نقاط پر بارش، اعلام شده بود.

دیدگاه