اشتغال ۸۰ بهبود یافته از اعتیاد در شیراز

  • 20 آبان 1399 - 13:47
اشتغال ۸۰ بهبود یافته از اعتیاد در شیراز

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: بالغ بر ۸۰ نفر از معتادان بهبود یافته در یک کارگاه تولیدی خصوصی در شیراز مشغول به کار شده‌اند.

سلیمان کرمی در حاشیه بازید از کارگاه تولیدی و حمایتی برادران احسان‌نیا و بردبار، یکی از مهمترین مولفه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد را ایجاد اشتغال دائم دانست و گفت: اعتیاد یک آسیب اجتماعی و زمینه‌ساز آسیب‌های فراوان دیگری خصوصا در زمینه ارکان خانواده و اقتصاد است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، کرمی با تاکید بر ضرورت توجه به بازگشت پذیری معتادان پس از طی فرآیند درمان،گفت: باید به نحوی زمینه‌های لازم را برای افراد بهبود یافته از اعتیاد فراهم کنیم تا فرد پس از بهبودی و درمان کامل به آغوش خانواده و جامعه بازگشته و دوباره گرفتار دام و بلای اعتیاد نشود. 

کرمی گفت: اشتغال مناسب و پایدار، یکی از ابزارهای مهم و بسیار تاثیرگذار در جلوگیری از لغزش بهبودیافته از اعتیاد و بازگشت این افراد به منجلاب موادمخدر است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فارس گفت: نباید فرد بهبودیافته را به حال خود رها کنیم؛ برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند و امکان اشتغال آنان به واسطه برخورداری از مهارت فردی، فراهم است.

این مقام مسئول بیان کرد: باید در کنار ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم از سوی دولت از مشارکت مردم، کارآفرینان، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای راه‌اندازی چنین کارگاه هایی که به امر اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد می‌پردازند، استفاده کنیم. 

کرمی با قدردانی از مسئولان کارگاهی که اقدام به جذب بهبودیافتگان اعتیاد کرده است، گفت: اشتغال بیماران بهبود یافته مراکز درمان اعتیاد، همواره باید به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی، از سوی دستگاه‌های متولی دنبال شود.

دیدگاه