درخواست مربیان پیش‌دبستانی داراب برای استخدام

  • 20 آبان 1399 - 7:14
درخواست مربیان پیش‌دبستانی داراب برای استخدام

تعدادی از مربیان مراکز پیش دبستانی در شهرستان داراب در اعتراض به وضعیت استخدامی خود، طی روزهای گذشته  دست به تجمع زدند و خواستار رسیدگی به وضعیت شغلیشان شدند.

شماری از ابن مربیان به خبرنگار ایرنا در داراب گفتند:ما مربیان پیش دبستان قبل از ۹۱ هستیم که از استخدام جامانده ایم. 

آنها افزودند: دوم آبان‌ماه جاری، بخشنامه‌ای در خصوص جذب ما به اداره کل آموزش و پرورش فارس ابلاغ شد و طبق قانونی که وزارتخانه اعلام کرده است باید امتیازبندی شوبم. 

آنها مدعی سلیقه‌ای عمل کردن اداره کل آموزش و پرورش استان و تصمیم به جذب نیروهای نهضت سوادآموزی و حق التدریس شدند و گفتند: به ما اعلام شده در خصوص مربیان پیش دبستان جا مانده قبل ۹۱ هیچ برنامه ای در خصوص امتیازبندی نیست. 

آنها گفتند:  ۱۴۹ نفر از مربیان پیش دبستانی شهر داراب و ۳۸ نفر از بخش فورگ شهرستان داراب جامانده قبل از سال ۱۳۹۱ که تاکنون مشغول بکار بوده‌اند، با وجود پیگیری های صورت گرفته هنوز استخدام نشده اند.

یک مقام مطلع در آموزش و پرورش فارس دوشنبه  در این باره به خبرنگار ایرنا ابراز داشت: استناد این افراد برای جذب در آموزش و پرورش به بخشنامه‌ای است که تاکید می‌کند افرادی مشمول جذب در آموزش و پرورش خواهند شد که در مدارس دولتی مشغول به کار باشند و دارای ابلاغ باشند، سند مالی حقوق آن‌ها موجود باشد و از آموزش و پرورش حقوق گرفته باشند.

وی که خواست نامش اشاره نشود، افزود: برای جذب کسانی که در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند، از سوی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای ابلاغ نشده است؛ ضمن اینکه دیوان عدالت اداری به این موضوع ورود کرده و چنانچه فرد فاقد سند مالی باشد نمی‌تواند از این مزیت بهره‌مند شوند.

این مقام مسوول رسیدگی به این مساله را مربوط به وزارت آموزش و پرورش دانست و ابراز کرد: آموزش و پرورش استان و شهرستان هیچ نقشی در تصمیم‌گیری درباره استخدام نیرو ندارد.

براساس بخشنامه‌ یادشده افرادی که تا قبل از تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۹۱ با یکی از مراکز پیش‌دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی، همکاری داشته‌اند و برابر اسناد و مدارک ثبت شده و احراز شده، از حساب‌های دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده اند و یا  نیروهای خرید خدمات آموزشی که تا قبل از ۲۶مهرماه سال ۱۳۹۱با مدرک تحصیلی دانشگاه، از طریق شرکت‌های خدمات آموزشی، با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده اند مشمول جذب در آموزش و پرورش خواهند بود.

همچنین روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش طی بخشنامه ای در مهرماه سال جاری عنوان کرد که در اجرای قانون تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌­التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۹۹ مجلس شورای اسلامی و سهمیه تخصیص داده شده به آن استان ها از محل مجوز مورخ ششم اسفند ۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور، ضروری است براساس فرم امتیازبندی ضمیمه بخشنامه دوم آذر گذشته نسبت به امتیازبندی چهار کارگروه مشمولین قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف مصوب ۱۳ شهریور ۹۷ و قانون تفسیر مصوب ۱۵ اردیبهشت ۹۹ اقدام شود.

در ادامه این  بخشنامه آمده است: برای این چهار گروه اعم از مربیان پیش­‌دبستانی دولتی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق­‌التدریسان غیر مستمر که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته­‌اند و همچنین آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر ۲ نفر و بالاتر نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و در آزمون داخلی موضوع بند(۲) قانون مزبور حدنصاب لازم را کسب کرده ­‌اند، اقدام لازم به عمل آید.

در بخش دیگری از این بخشنامه عنوان شده که مطابق با قانون تفسیر، چنانچه مشمولین موردنظر حقوق خود را از سرانه مدارس، مشارکت‌های مردمی (ساز و کار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، مؤسس یا شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش) دریافت کرده باشند، منعی برای ادامه روند استخدام آنان وجود ندارد.

شهرستان داراب در جنوب شرقی استان فارس قرار دارد.

دیدگاه