معاون علوم پزشکی شیراز: دریافت ۴۰ میلیون از ۲ بیمار کرونایی در شیراز را تکذیب می‌کنم

  • 19 آبان 1399 - 9:44
معاون علوم پزشکی شیراز: دریافت ۴۰ میلیون از ۲ بیمار کرونایی در شیراز را تکذیب می‌کنم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در واکنش به انتشار یک کلیپ در فضای مجازی، دریافت هزینه‌ی ۴۰ میلیونی از ۲ بیمار فوت شده، توسط بیمارستان سعدی شیراز (فقیهی) را تکذیب کرد.

علی اکبری، محتوای کلیپ منتشر شده در خصوص هزینه درمان ۲ بیمار مبتلا به کرونا از سوی بیمارستان شهید فقیهی شیراز را تکذیب و تاکید کرد که براساس اسناد موجود، مجموع هزینه‌های اعلام شده به خانواده آن بیماران، ۸ میلیون تومان بوده است نه ۴۰ میلیون تومان.

به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، اکبری با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی که پدر «محمدجواد باقری» و «علیرضا باقری» ۲ بیمار فوت شده براثر کرونا، مبلغ دریافت شده برای درمان فرزندانش را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است، گفت: با بررسی های انجام شده، هر کدام از دو متوفی به مدت حدود یک ماه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید دکتر فقیهی بستری بوده اند.

وی ادامه داد: در طول این مدت تمام اقدامات درمانی لازم برای آنان انجام  و دارو و مایحتاج ضروری و لوازم پزشکی مورد نیاز آنان تامین شده که در صورت حساب‌های بیمارستان نیز به ثبت رسیده و مستندات لازم در این زمینه موجود است.

اکبری خاطرنشان کرد: آن دو مرحوم با پیشرفت بالای بیماری و وخامت حال عمومی در اثر بیماری کووید ۱۹ به بیمارستان مراجعه کرده بودند که متاسفانه اقدامات درمانی انجام شده در طول یک ماه، موثر نبوده و هر دو بیمار جان خود را از دست دادند.

معاون علوم پزشکی شیراز ادامه داد: مبلغ صورت حساب مرحوم «علیرضا باقری»، سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مبلغ صورت حساب مرحوم «محمدجواد باقری» نیز چهار میلیون و صد هزار تومان و مجموع هزینه‌ها هشت میلیون تومان بابت کل اقدامات درمانی و داروها طی یک ماه بوده است.

وی اضافه کرد: در تماس تلفنی با مادر آن عزیزان از دست رفته، ارقام به تایید رسیده است و ایشان هم از انتشار این کلیپ نیز گلایه مند بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: هیچگونه وجهی خارج از صورت حساب از این خانواده دریافت نشده و مبلغ اعلام شده در کلیپ تکذیب می شود.

اکبری از عموم مردم درخواست کرد که اخبار و رویدادها را از طریق رسانه‌های معتبر و مراجع رسمی دنبال کنند و یادآور شد: انتشار اینگونه مطالب موجب تشویش اذهان عمومی و زیر سئوال بردن خدمات و دلسردی مدافعان سلامت و تیم های بهداشتی درمانی می شود.

دیدگاه