فارس آخر هفته‌ای بارانی دارد

  • 18 آبان 1399 - 14:14
فارس آخر هفته‌ای بارانی دارد

مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت آب و هوایی، برپایه این گزارش‌ها احتمال داد که استان فارس اولین بارندگی‌های پائیزی امسال را آخر این هفته تجربه کند.

مهرداد قطره‌سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: همانگونه که از قبل پیش‌بینی شده بود پاییز امسال با تاخیر در بارش‌ها مواجه شدیم و با گذشت کمتر از دوماه از فصل پاییز هنوز بارش موثری ثبت نشده است.

او با بیان اینکه سال گذشته و در مدت مشابه ۹ میلی‌متر بارش در استان فارس گزارش شده بود، افزود: در میانگین بلندمدت زراعی نیز بارش ۱۲ میلی‌متری پیش‌بینی شده که تاکنون عدد آن صفر است.

مدیرکل هواشناسی فارس خاطرنشان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز سه‌شنبه ۲۰ آبان شاهد نفوذ سامانه بارشی خواهیم بود و از اواخر روز پنج‌شنبه و به ویژه روز جمعه ۲۳ آبانماه شاهد بارش موثر در تمام نقاط استان به جز مناطق جنوبی خواهیم بود.

قطره‌سامانی ادامه داد: علی‌رغم پیش‌بینی چند بارش دیگر تا پایان آذرماه اما در مجموع به میانگین پیش‌بینی شده نخواهد رسید. البته بخشی از بارش‌ها در زمستان جبران می‌شود اما جبران کمبود بارش در پاییز مشاهده نمی‌شود.

او همچنین از کاهش تدریجی دمای هوا در بیشتر نقاط استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته صفاشهر و پاسارگاد با ۳- و لامرد و مهر با ۳۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط فارس بودند.

مدیرکل هواشناسی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بارشی امسال به کشاورزان به ویژه برنجکاران توصیه می‌شود که کشت دیم را به تاخیر بیندازند.

دیدگاه