تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

فعالیت عصرگاهی برخی مشاغل از ۲۰ آبان‌ ممنوع شد

  • 17 آبان 1399 - 14:28
فعالیت عصرگاهی برخی مشاغل از ۲۰ آبان‌ ممنوع شد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، فعالیت مشاغل غیر ضروری در کلانشهر شیراز از ۲۰ آبان‌ماه ۹۹ به مدت یک ‌ماه از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد ممنوع خواهد بود.

عبدالرضا قاسمپور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا به جز مشاغل ضروری مابقی مشاغل تا ۲۰ آذرماه ۹۹ از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد تعطیل خواهند بود.
وی ادامه داد: مراکز ضروری شغلی شامل مراکز درمانی داروخانه ها، مراکز آتش نشانی، امداد و نجات، آمبولانس ها، خدمات سرویس های عمومی آب و برق و تلفن، نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها و فروشگاههای زنجیره‌ای است.

تعطیلی کامل برخی مشاغل در ۱۰ شهرستان فارس

معاون استاندار فارس گفت: همچنین از امروز تا ۲۳ آبان‌ماه ۹۹، فعالیت برخی اصناف و مشاغل در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، آباده، فیروزآباد، داراب، ممسنی، رستم و استهبان به طور کامل تعطیل است.

قاسمپور افزود: در این شهرستان ها علاوه بر مشاغلی که طی هفته‌های گذشته فعالیت آنها تعطیل شده مشاغل گروه ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید و مال های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه ها، مساجد و مصلاها، قنادی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری و آرایشگاه های مردانه تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین در این شهرستان ها بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، فعالیت های مرتبط با خدمات چاپ، تزئینات داخلی ساختمان و عمده فروشی و خرده فروشی کالاهای تزئینی ساختمان تعطیل خواهند بود.

معاون استاندار فارس گفت: همچنین در این شهرستان ها تا ۲۳ آبان ماه کاهش زمان فعالیت شرکت ها، موسسات و انجام دورکاری در دستور کار است و کادویی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی انواع پوشاک، پارچه فروشی ها، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم تحریر، خیاطی، خرازی و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی تعطیل هستند.

قاسمپور بیان کرد:: در ۳۶ شهرستان استان فارس فعالیت گروه های شغلی سه و چهار که در هفته های گذشته تعطیل بودند همچنان تا ۲۳ آبان ماه تعطیل خواهند بود.

وی افزود: مصادیق اعمال محدویت در ۳۶ شهرستان استان شامل مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها و کتابخانه‌هاست که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.

وی ادامه داد: تا ۲۳ آبان ماه ۹۹، دانشگاه‌ها، مدارس، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.

قاسم پور افزود: بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستور استاندار فارس، در سراسر استان استفاده از ماسک در اداره‌ها برای کارکنان و مراجعان الزامی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: همچنین برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است.

فاسمپور افزود: در ۳۶ شهرستان استان فارس، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها تا ۲۳ آبان ماه ۹۹ تعطیل شده‌اند و رستوران‌ها، فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر خدمات خود را ارائه می‌دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز روز شنبه گفت: مشاغل غیرضروری از روز بیستم آبان ماه از ساعت ۱۸ بعد از ظهر تعطیل می‌شوند.

علیرضا رئیسی پس از جلسه ستاد ملی کرونا افزود: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مرور کلی بر روند بیماری در دنیا و کشور انجام شد. کووید ۱۹ در تمام دنیا و کشور ما خیز جدیدی داشته است و وضعیت کشور ما نیز مطلوب نیست و بیماری رو به افزایش است. همه استانها درگیر هستند، از این جهت کادر بهداشت درمان به شدت مشغول خدمت هستند، امیدواریم مردم همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: تا ساعت ۱۲ شب گذشته( جمعه شب) طرح منع تردد در ۲۵ استان که وضعیت قرمز داشتند، اجرا شد. همکاری بسیار خوبی انجام شد گزارش ها حاکی از همکاری مردم دارد که جای تشکر و قدردانی دارد امیدواریم با ادامه این روند شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا ادامه داد: موارد دیگری هم در جلسه امروز مطرح شد از جمله اینکه از ۸۹ شهرستانی که اکنون در وضعیت بحرانی و در محدودیت شدید هستند، محدودیت ها در ۴۳ شهرستان از سه شنبه هفته آینده پایان می یابد و نتایج بررسی ها نشان می دهد که محدودیت در این شهرستانها موثر بوده است البته در ۴۶ شهرستان دیگر محدودیت ادامه دارد و تا جمعه ۲۳ آبان نیز ۲۵ مرکز استان تعطیلی مشاغل گروه سه و چهار ادامه دارد.

رئیسی افزود: مهمانی های خانگی از مراکز مهم ابتلا هستند و با توجه به سرد شدن هوا باید این موضوع مدنظر باشد که اگر فردی از نظر کرونا مثبت است اگر در جمع خانواده باشد، بعد از دو سه ساعت می تواند همه اعضا را مبتلا کند امیدواریم همه مردم پروتکل ها را رعایت کنند و در سلامت باشند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه شانزدهم آبان‌ماه جاری، ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت قبل از آن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر رسید.

دیدگاه