تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

لیست انتظار بیماران کرونایی در فارس “به صفر رسیده است”

  • 15 آبان 1399 - 9:05
لیست انتظار بیماران کرونایی در فارس “به صفر رسیده است”

معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری فارس بر تداوم اعمال محدودیت‌های هوشمند و استمرار کمک‌های مومنانه تاکید و اضافه کرد: لیست انتظار بیماران کرونایی برای بستری در بیمارستان‌های فارس به صفر رسیده است.

عبدالرضا قاسمپور چهارشنبه ۱۴ آبان در نشست مشترک استاندار فارس و مجمع نمایندگان استان، بیان کرد: ثروت و سرمایه اصلی هر جامعه‌ای نیروی انسانی است که به باید به آن توجه ویژه شود.

او افزود: دولت در سال گذشته در شرایط سخت و در وضعیت تحریم افزایش ۵٠ درصد امتیازات قانون و متناسب سازی و همسازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کرد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: سال گذشته شاهد کاهش متوسط سن مدیران و انتصاب جوانان و زنان در پست‌های مدیریتی فارس بودیم.ضروری است تا نمایندگان مجلس تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را در دستور کار قرار دهند.

قاسمپور گفت: اگر انتظار کار جهادی داریم و به دنبال تحول و توسعه هستیم باید به ثروت واقعی که نیروی انسانی است، توجه ویژه کنیم. 

او با بیان اینکه طی یکی دو سال گذشته تلاش شده تا در فارس بر مبنای مزیت‌ها اقدامات اجرایی شوند و به دنبال آن مجموعه دولت در استان به یک مجموعه کارامد بدل شود، عنوان کرد: در حوزه توسعه ارتباطات نیز اتفاقات خوبی در سطح فارس با بهره گیری از فرصت وجود وزیر استان فارسی این وزارتخانه رقم خورده است.

معاون استانداری فارس با اشاره به رشد چشمگیر ارتباطات زیرساختی در استان از رشد ۷ هزار درصدی پهنای باند در فارس خبر داد.

قاسمپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلب مشارکت و همراهی مردم از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، از جمع آوری و توزیع ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مؤمنانه خبر داد و گفت: در موضوع کرونا با وحدت و همدلی، همه ادارات و نهادها پای کار آمدند و فراتر از اختیارات استانی تصمیماتی گرفته شد که مجموع آنها موجب شده تا امروز ما وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها داشته باشیم.

او اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت فارس را قرمز اعلام کرده تا حساسیت را بالاتر ببرد اما از نظر وزارت بهداشت ما همچنان در وضعیت هشدار و نارنجی به سر می‌بریم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: طی مدت ٨ ماه گذشته تنها ١۵ تا ٢٠ روز فارس در وضعیت قرمز به سر برده است.

قاسمپور با تصریح بر این نکته که مدیریت این بیماری در فارس نشان از فرهنگ مردم و تصمیمات خوب حکومتی و دولتی دارد، گفت: تا امروز ۴١٠ هزار بازرسی از مشاغل و اصناف انجام شده و ۶٢٠٠ واحد متخلف پلمب شده است.

او با بیان اینکه فارس در میزان تست‌های روزانه از استان‌های اول کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: توقع و انتظار این است که نمایندگان استان در مجلس برای تامین منابع مالی و پرداخت مطالبات کادر سلامت استان از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تصریح بر این نکته که تعطیلی راهکار اساسی نیست، گفت: تعطیلی کامل استان در صلاحیت ستاد ملی است، ضمن اینکه پیشنهاد دهندگان تعطیلی استان به سه مؤلفه در حل و حفظ سلامت، امنیت و اقتصاد هم توجه کنند.

دیدگاه