آمادگی شرکت گاز فارس برای گازرسانی پایدار در فصل سرما

  • 07 آبان 1399 - 16:09
آمادگی شرکت گاز فارس برای گازرسانی پایدار در فصل سرما

در آستانه شروع فصل سرد سال، کمیته مدیریت بحران شرکت گاز فارس با هدف ایجاد آمادگی برای گازرسانی پایدار به مشترکین  با حضور مدیرعامل و مسئولین شرکت گاز استان تشکیل شد.

مدیر عامل شرکت گاز فارس سه‌شنبه ۶ آبان در جلسه کمیته بحران این شرکت ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، بر آمادگی کامل این شرکت گاز  برای ورود به فصل سرد سال تاکید و اضافه کرد: این شرکت با بررسی نقاط حساس شبکه گازرسانی و تاسیسات، تمهیدات لازم را برای تامین پایدار گاز در شهرها و روستاهای استان در فصل سرد اندیشیده است.

به گفته غلامعباس حسینی، بازدید و بررسی تاسیسات، ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و خطوط شبکه و شیرهای گاز و برگزاری مانورهای منظم به منظور شناسایی نقاط ضعف از جمله اولویت‌های کاری واحدهای بهره‌برداری شرکت گاز فارس است تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استفاده از توان و ظرفیت شرکت، تامین گاز پایدار، مستمر و ایمن برای مشترکان استان رقم بخورد.

وی در این جلسه بر فرهنگ سازی استفاده ایمن از گاز طبیعی تاکید کرد و گفت : واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) این شرکت با همراهی روابط‌عمومی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی‌های لازم را درباره مسائل ایمنی و مصرف بهینه انجام خواهند داد تا پاییز و زمستانی بدون حادثه همراه با استفاده بهینه از گاز را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز فارس مکاتبه با فرمانداری‌ها برای پیش‌بینی سوخت دوم صنایع و نیروگاه‌ها، شناسایی نقاط بحرانی شبکه و تاسیسات و اقدام به رفع آنها استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج محلات و آموزش آنها برای موارد خاص بحران، برنامه ریزی به منظور افزایش میزان آگاهی برای مقابله با حوادث و مقاوم سازی شبکه و تاسیسات از حوادث سال گذشته را از دیگر موارد تاکید شده در جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان برشمرد.

حسینی با توصیه بر مدیریت مصرف گاز از سوی مشترکین گاز استان، عنوان کرد: مدیریت مصرف یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مشترکین باید آن را در سبک زندگی خود لحاظ کرده تا علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان از بروز مشکلات افت فشار در زمان پیک مصرف جلوگیری شود.

مدیر عامل گاز استان فارس گفت: استفاده از درب و پنجره‌های دوجداره، رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد)، پوشیدن لباس گرم، نصب پرده‌های ضخیم، بهره‌گیری از نور و گرمای طبیعی در طول روز و استفاده از بخاری‌های استاندارد با ضریب بازدهی بالا از جمله عواملی است که می‌توانند در مصرف بهینه گاز طبیعی مؤثر باشند.

دیدگاه