تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

مدیرکل بیمه سلامت فارس: ۹۰ درصد هزینه درمان کرونا بیمه است

  • 08 آبان 1399 - 14:03
مدیرکل بیمه سلامت فارس: ۹۰ درصد هزینه درمان کرونا بیمه است

مدیرکل بیمه سلامت فارس اعلام کرد که هزینه‌های درمان بیماران کرونا که تحت پوشش این نوع از بیمه قرار دارند، تا میزان ۹۰ درصد پرداخت می‌شود.

فرهاد لطفی چهارشنبه ٧ آبان در جمع خبرنگاران گفت: پرداخت هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای افرادیکه تحت پوشش بیمه سلامت هستند، انجام و بالغ بر ۹۰ درصد هزینه‌ها از طرف بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه تامین دارو در حیطه وظایت سازمان بیمه‌گر قرار ندارد، بلکه پرداخت درصدی از دارو برعهده بیمه است، گفت: داروهای بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص شامل تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، ام‌اس و پیوند عضو، در شمار تعهدات این سازمان است.

لطفی شمار بیماران خاص تحت پوشش این بیمه در استان فارس را ٧۴٣٢ نفر اعلام و اضافه کرد: بیشترین تعداد بیماران خاص تحت پوشش مربوط به مبتلایان به ام‌اس است که ۲۷۲۵ نفر یعنی حدود ۳۰ درصد کل بیماران را شامل می‌شود و ۱۵۷۳ بیمار مبتلا به تالاسمی هم داریم.

او بیمه درمان این افراد را رایگان اعلام و اضافه کرد: این بیمه با کُل بیمارستان‌های خصوصی و خیریه هم قرار داد دارد و بدهی خود را تا خرداد امسال تسویه کرده است و بدهی مربوط به تیرماه نیز به زودی پرداخت می‌شود.

لطفی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت فارس بدهی باقیمانده از سال گذشته به بیمارستان‌های طرف قرارداد ندارد، گفت: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد در فارس را تا تیرماه پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت فارس بیان کرد: مطالبه پزشکان خانواده شهری و روستایی تا شهریورماه علی‌الحساب ٨٠ درصد را پرداخت کرده‌ایم و هفته آینده سه ماهه اول پایش پزشک خانواده شهری و روستایی را نیز تسویه حساب خواهیم کرد.

او به افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای توصیه کرد که برای استفاده از خدمات بیمه سلامت به دفاتر این سازمان بیمه‌گر مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس همچنین گفت: از آنجا که تعداد بیمه شدگان رایگان زیاد بود و دولت از عهده آن بر نمی‌آمد، از تیرماه سال گذشته آزمون وسع اجرایی شد و دولت در این طرح به سمت پوشش رایگان افراد نیازمند، روستاییان و عشایر پیش رفت.

او خاطرنشان کرد: حق بیمه دهک یک تا سه در این طرح رایگان است اما در دهک چهار ۵٠ درصد حق بیمه را باید فرد پرداخت کند. دهک ۵ تا ١٠ نیز کل حق بیمه را افراد باید پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه بیش از ۵٣ درصد از افراد بیمه شده سلامت در استان فارس همچنان در دهک یک تا سه قرار دارند، گفت: ١٣ درصد مشمول پرداخت ۵٠ درصد از حق بیمه و مابقی مشمول پرداخت ١٠٠ درصد حق بیمه هستند.

دیدگاه