تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

موقوفات تصرف شده فارس احیاء شوند

  • 09 آبان 1399 - 10:57
موقوفات تصرف شده فارس احیاء شوند

رئیس هیات مدیره شورای عالی مجمع خیرین فارس تاکید کرد: موقوفاتی که در استان تصرف شده احیاء شوند، چرا که بی توجهی برای برای رفع تصرف انگیزه را برای وقف جدید ضعیف می‌کند.

محمدهادی ایمانیه شنبه ١٠ آبان در آیین آغاز به کار ستاد مرکزی امور خیر فارس با بیان اینکه رفع تصرف موقوفات احیاء شده کمک می‌کند تا دیگران هم وقف کنند، گفت: این رفع تصرف نیاز به هماهنگی بین سازمانی مانند ناجا و وزارت کشور دارد 

او افزود: بر اساس فقه پویایی شیعه می‌توان برخی وقف‌ها را براساس نیاز روز به روز کرد.

عضو شورای عالی مجمع خیرین فارس همچنین با اشازه له راه‌اندازی ستاد مرکزی امور خیر استان، عنوان کرد: این ستاد به ابتکار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و به تبع آن در ادارات کل استان‌ها تشکیل شده است.

ایمانیه با بیان اینکه این ستاد با هدف هم‌افزایی فعالیت خیر راه‌اندازی شده است، افزود: فارس از دیرباز مهد خیرین بوده و شاید بالاترین امور خیر مرتبط با سلامت در این استان باشد که از زمان مرحوم نمازی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او خاطرنشان کرد: امور خیر گاهی تحت نظارت سازمان اوقاف بوده و بعضا به شکل جداگانه خیریه‌های مختلفی در اموری مانند سلامت، ایتام، زنان بی سرپرست، تهیه جهیزیه و …تشکیل شده است.

عضو شورای عالی مجمع خیرین فارس تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که با راه‌اندازی این ستاد شاهد جلوگیری از موازی کاری فعالیت‌ها با استفاده از کد ملی افراد و سامانه‌های واحدی باشیم که افراد نیازمند به درستی شناسایی شوند و افراد نتوانند به اسم نیازمند سوء استفاده کنند.

ایمانیه با بیان اینکه باید تمام تلاشمان را در راستای توانمندسازی نیازمندان بکار بگیریم، گفت: باید به نیازمندان ماهی گیری یاد دهیم تا روی پای خود بایستند.

دیدگاه