ادامه کرونا اشتغال در فارس را با مشکل مواجه می‌کند

  • 10 آبان 1399 - 12:53
ادامه کرونا اشتغال در فارس را با مشکل مواجه می‌کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به تاثیر قابل توجه شیوع کرونا بر وضعیت اشتغال در این استان، تاکید کرد که ادامه روند شیوع این بیماری، اشتغال را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

سهراب مختاری شنبه ۱۰ آبان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان فارس گفت: بهمن سال گذشته، ۴۷۶ هزار و ۳۳۴ کارگر بیمه شده در فارس وجود داشت، پایان اسفند و بعد از شیوع کرونا ۷۳ هزار کارگر از کارگاه‌ها جدا شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به بازگشت شمار قابل توجهی از کارگران طی ماه‌های گذشته به کارگاه‌ها، خاطرنشان کرد: تا تیرماه امسال ۴۶۳ هزار و ۶۲۱ نفر بیمه شده در فارس وجود دارد، این یعنی حدود ۱۲ هزار کارگر به کار خود بازنگشتند.

او با بیان اینکه احصاء و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به کارخانه‌ها یکی از اقدامات انجام شده در استان فارس بوده است، افزود: بیش از ۵۲هزار و ۴۷۷ بازرسی از کارخانه‌های استان انجام شده تا وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بررسی شود.

مختاری با بیان اینکه طی بازرسی‌های انجام شده، ۴ هزار و ۲۸۲ کارگاه اخطار دریافت کرده و ۱۸۸ کارگاه نیز به مرجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: اگر وضعیت شیوع کرونا با این شدت تداوم داشته باشد، با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین گفت: ۲ هزار و ۴۱۳ نفر مبتلا به کرونا در سطح کارگاه‌های استان داشتیم که هزار و ۸۰۰ نفر بهبود یافته و متاسفانه پنج نفر فوت کرده‌اند.

این مقام مسئول در استان فارس خاطرنشان کرد: در زمینه تسهیلات کرونایی استان فارس از منظر درخواست در کشور رتبه سوم و از میزان پرداخت رتبه چهارم کشور را دارد.

مختاری ادامه داد: ۴۳ هزار و ۱۵۷ کارگاه برای دریافت تسهیلات کرونایی ثبت نام کرده‌اند که ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار روی میز سیستم بانکی قرارگرفته و تاکنون ۴۴۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و نسبت به سهمیه رتبه ۱۲ را در کشور داریم.

دیدگاه