تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کرونا در فارس؛ بیش از ۸۹ هزار مبتلا و ۱۴۳۶ مبتلا

  • 11 آبان 1399 - 15:51
کرونا در فارس؛ بیش از ۸۹ هزار مبتلا و ۱۴۳۶ مبتلا

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام ۳۷۱ هزار و ۷۸۵ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز یازدهم آبان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۸۹ هزار و ۳۳۶ نفر به قطعیت رسیده است.

اکبری با ابراز تاسف از جان باختن ۲۵ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کووید ۱۹، مجموع جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان تا امروز، یازدهم آبان، هزار و ۴۳۶ نفر اعلام کرد.

او اظهار کرد: هم اکنون از مجموع هزار و ۴۴۸ بیمار بستری مشکوک و دارای علامت ابتلا به کرونا، ۱۹۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و شرایط آن‌ها وخیم گزارش شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با آرزوی سلامتی برای همه مبتلایان، از بهبودی ۷۷ هزار و ۹۷۷ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۳۰ بیمار نیازمند بستری در بخش‌های کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند، در حالی که ۱۱۹ بیمار ترخیص شده اند، هشدار داد: ظرفیت بیمارستان‌ها در شرایط کنونی بسیار محدود بوده و برای پذیرش بیماران جدید با مشکل مواجه هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بحران کنونی کروناویروس را معضلی جدی خواند و از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند تا با همکاری مجموعه سلامت، این بحران مهار شود.

دیدگاه