فراخوان جشنواره «رسانه شهر»

  • 06 آبان 1399 - 10:48
فراخوان جشنواره «رسانه شهر»

نخستین جشنواره «رسانه شهر» به میزبانی شیراز برگزار می شود.

مرتضی جعفری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت فراخوان این جشنواره با محور روزنامه نگاری شهری در ۳ رشته مصاحبه، گزارش و عکس خبری اعلام شده و خبرنگاران سراسر کشور تا نیمه آذر فرصت دارند در هر رشته، ۲ اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

جعفری فضا‌های تعاملی و انسان‌محور، بافت تاریخی، باغ‌ها و فضای سبز شهری، مبلمان و زیباسازی شهری، اقتصاد شهری، بازیافت و مدیریت پسماند، آسیب‌های اجتماعی، توسعه گردشگری، سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ شهروندی، حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا، بازآفرینی شهری را موضوعات محور اصلی جشنواره رسانه شهر اعلام کرد و گفت: «شیراز شهر دوستدار کودک»، «شیراز پایتخت کتاب ایران» و «شیراز شهر جهانی صنایع دستی» موضوعات بخش ویژه جشنواره هستند که در این محور‌ها نیز می‌توان در هر رشته ۲ اثر ارسال کرد.

معاون شهردار شیراز، هدف اصلی این رویداد رسانه‌ای را ارتقای جایگاه روزنامه نگاری شهری در رسانه‌های کشور و ایجاد انگیزه برای تولید محتوا در این حوزه دانشت و افزود: دکتر علیرضا کتابدار از روزنامه نگاران و اساتید شناخته شده کشور در حوزه رسانه به عنوان سرداور جشنواره معرفی شده است و هیئت داوران از بین اساتید و روزنامه نگاران برجسته کشوری و استانی انتخاب خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای رسانه شیراز راه اندازی شده است، ادامه داد: در بخش اصلی در هر رشته، جایزه اثر برگزیده ۳ میلیون تومان خواهد بود و از دو اثر نیز با جایزه یک میلیون تومانی تقدیر می‌شود؛ همچنین در بخش ویژه یک اثر به عنوان برگزیده و از دو اثر نیز تقدیر خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه آثار ارسالی باید در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۸ تا حداکثر پایان آبان ماه جاری تولید و منتشر شده باشند، یادآوری کرد: آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره، ۱۵ آذرماه امسال است و مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

خبرنگاران و عکاسان خبری سراسر کشور می‌توانند برای آشنایی با ضوابط شرکت در جشنواره، فرم فراخوان را از این “لینک” را دریافت کنند.

دیدگاه