تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

نزدیک ۳۰۰ نفر دیگر در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته قربانی کرونا شدند

  • 04 آبان 1399 - 18:19
نزدیک ۳۰۰ نفر دیگر در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته قربانی کرونا شدند

با جان باختن ۲۹۶ بیمار جدید، تعداد کسانی که در ایران در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند به ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز یکشنبه ۴ آبان با اعلام این مطلب اظهار داشت که در ۲۴ ساعت اخیر ۶ هزار و ۱۹۱ نفر جدید به ویروس کرونا آلوده شده و از این تعداد ۲ هزار و ۴۱ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده‌اند.

بر این اساس تعداد کل کسانی که در ایران به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند به ۵۶۷ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

در عین حال سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواست با رعایت نکات بهداشت عمومی از شیوع بیشتر این ویروس پیشگیری کنند. او همچنین افزود که ۲۷ استان در وضعیت قرمز و ۴ استان نیز در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی قرار دارند.

خانم لاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد برای کاهش آمار شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد ۵۰ درصد دستگاه‌های دولتی در مشاغل مختلف در شهر تهران به صورت دورکار به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد مشاغل گروه سه و چهار و همچنین دورکاری ۵۰ درصدی دستگاه های دولتی و اجرایی تنها محدودیت های اعمال شده در شهر تهران خواهد بود.

در همین رابطه علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا درتهران با اشاره به ضرورت شکل‌گیری آرایش نوین جنگی در برابر ویروس کرونا، اظهار داشت: «دستگاه‌های مشارکت کننده باید با مشارکت حداکثری در کنار یکدیگر با فعالیت جهادی در جهت مقابله با ویروس کرونا گام بردارند.»

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران نیز بر لزوم قرنطینه افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا «تماس نزدیک» داشته‌اند تاکید کرد. آقای حریرچی، روز یکشنبه ۴ آبان در گفتگو با رسانه‌های ایران همچنین افزود: «فردی که با بیماران مبتلا به کرونا در «تماس نزدیک» باشد، بلافاصله بعد از تماس باید قرنطینه شود. این افراد با جواب منفی یا مثبت تست مولکولی و حتی بدون تست حتما باید برای دو هفته قرنطینه باشند.»

معاون وزیر بهداشت ایران همچنین افزود: «این قرنطینه تاثیر بسیار مهمی در کاهش شیوع این ویروس ایفا می‌کند و در نتیجه تاثیرات اقتصادی و اجتماعی پررنگی به همراه خواهد داشت.»

دیدگاه