کرونا در ایران؛ از محدودیت شدید در ۴۳ شهر تا دورکاری ۵۰ درصدی در تهران

  • 04 آبان 1399 - 7:38
کرونا در ایران؛ از محدودیت شدید در ۴۳ شهر تا دورکاری ۵۰ درصدی در تهران

وزارت بهداشت می‌گوید از میان ۱۹۲ شهرستان با وضعیت قرمز، ۴۳ شهر در وضعیت «حاد و خطرناک» شیوع کووید۱۹ قرار دارند و به دلیل تشدید بحران کرونا، محدودیت‌های شدیدتری در این شهرها و نیز در تهران آغاز خواهد شد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه سوم آبان گفت: «در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و درصورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.»

لاری گفته است که این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه پنجم آبان ماه به مدت یک هفته اعمال می‌شود. بر اساس تعریف رسمی، بیشتر فروشگاه‌ها و مراکز خرید از جمله مشاغل گروه دو هستند. مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها نیز که جزو گروه مشاغل سه هستند، مشمول این تعطیلی خواهند شد و گروه چهار نیز شامل مراکز تفریحی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است.

وی در مورد جدیدترین تصمیم دولت برای مقررات کرونایی و دورکاری کارکنان دولت در تهران نیز گفت: «مقرر شد از روز دوشنبه پنجم تا پایان آبان ماه، حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.»

بنا بر آمار رسمی، در شبانه‌روز گذشته ۵ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و با این حساب، مجموع بیماران به ۵۶۲ هزار و ۷۰۵ نفر رسیده است. همچنین با فوت ۳۳۵ تن از بیماران کرونایی در همین مدت، میزان کل جان‌باختگان کرونا در ایران به ۳۲ هزار و ۳۲۰ تن رسیده است. دو روز پیش آمار روزانه مبتلایان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۱۳۴ تن رسید که رکورد محسوب می‌شود.

دیدگاه