مرگ ناشی از کرونا در ایران به رقم بی‌سابقه ۳۳۷ نفر در ۲۴ساعت رسید

  • 28 مهر 1399 - 16:03
مرگ ناشی از کرونا در ایران به رقم بی‌سابقه ۳۳۷ نفر در ۲۴ساعت رسید

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز دوشنبه تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۳۷ نفر اعلام کرد. این رقم بیشترین شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در طول یک شبانه روز در ایران از زمان همه‌گیری کروناست.

به این ترتیب مجموع کسانی که در پی ابتلا به ویروس کرونا در ایران فوت کرده‌اند به ۳۰هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به اینکه همچنان ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند از مردم خواست تا برای پرهیز از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نکات بهداشتی لازم را رعایت کنند.

او در ادامه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده و به ثبت رسیده است و بر این اساس تعداد کل بیماران کرونایی از ابتدا تا کنون به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.

در همین رابطه ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت روز دوشنبه خواستار تشدید محدودیت‌های کرونایی در کشور شد. آقای حریرچی روز دوشنبه در حاشیه تشییع پیکر دکتر محمد زارع جوشقانی، رئیس بیمارستان لبافی نژاد که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد، تاکید کرد: «تا کنون هیچ داروی خاص و موثری برای درمان کرونا وجود ندارد و افکار عمومی و رسانه‌ها به جای اینکه به فکر دارو و واکسن باشند، توجه خود را به اصلاح رفتارها و فاصله گذاری اجتماعی معطوف کنند.»

دیدگاه