۲۱ درصد از دانش‌آموزان فارس اضافه وزن دارند

  • 25 مهر 1399 - 18:26
۲۱ درصد از دانش‌آموزان فارس اضافه وزن دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس گفت: بیش از ۲۱ درصد از دانش آموزان استان فارس با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند.

احمد علی قهرمانی با بیان اینکه هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهر ماه لغایت سوم آبان ماه خواهد بود، بیان کرد: در هفته تربیت بدنی طرح کوچ در راستای کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اجرایی خواهد شد این در حالی است که ۲۱ درصد از دانش آموزان فارس در مقاطع مختلف تحصیلی دارای اضافه وزن هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار‌ها نزدیک به ۵۹ درصد از مردان و زنان در کشور با مشکل چاقی و اضافه وزن مواجه اند و از این رو بایستی با برنامه‌ریزی مدون تلاش کرد تا مشکلات حاصل از چاقی و اضافه وزن را در جامعه کاهش داد.

قهرمان در ادامه تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که در طرح “کوچ” در نظر گرفته شده است ۱۰۰ درصد دانش آموزان استان مورد غربالگری طی چند مرحله قرار می‌گیرند و پس از غربالگری در صورتی که نیازمند دریافت خدمات ویژه‌ای در راستای کاهش چاقی و اضافه وزن باشند اینگونه خدمات نیز از طرق مختلف به این افراد ارائه خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان فارس یکی از اهدافی که طرح “کوچ” به دنبال تحقق آن است ایجاد نگرش و دانش افزایی میان اولیا و دانش آموزان در خصوص بیماری‌هایی است که منشأ آنان چاقی و اضافه وزن است از این رو در مرحله اول غربالگری سعی شده تا با آموزش اولیا نسبت به غربالگری اولیه دانش آموزان اقدام کنند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس معتقد است با اجرای طرح کنترل وزن و چاقی به دنبال کاهش ۳ درصدی بیماری چاقی و اضافه وزن در میان دانش آموزان هستیم.

وی ادامه داد:برای تأمین ملزومات ورزشی مورد نیاز برای افزایش تحرک دانش آموزان نیز سعی شده تا با تهیه ملزومات ورزشی با دوام با اعتباری ۶ میلیارد ریال نقش مؤثری در کاهش ابتلای دانش آموزان به افزایش وزن داشته باشیم.

قهرمانی تاکید کرد: فعالیت‌های عمرانی در حوزه ورزش باعث شده تا سرانه فضای ورزشی در استان فارس از ۲۳ صدم درصد به ۲۷ صدم درصد ارتقا یافته، اما همچنان از میان کشوری که ۳۳ صدم درصد است کمتر بوده و در تلاش هستیم تا سرانه فضای ورزشی استان فارس به میانگین کشوری برسد.

دیدگاه