علت مسمومیت تعدادی شهروند شیرازی بر اثر مصرف قهوه “در دست بررسی است”

  • 23 مهر 1399 - 14:09
علت مسمومیت تعدادی شهروند شیرازی بر اثر مصرف قهوه “در دست بررسی است”

رییس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاب شهرستان شیراز گفت: این اتحادیه در حال بررسی علت مسمومیت تعدادی از شهروندان شیرازی بر اثر مصرف قهوه است.

جلیل معینی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان این اتحادیه به همراه عوامل نظارت بر اماکن عمومی در حال بررسی هستند تا به نتیجه مطلوبی دست یابند و مشخص شود علت مسمومیت شهروندان شیرازی بر اثر مصرف قهوه چیست.

وی ادامه داد: قهوه خشک مربوط به اتحادیه صنف عطاران و سقط فروشان شیراز و قهوه فرآوری شده مربوط به اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاب است.

رییس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاب شهرستان شیراز گفت: در حال حاضر در تعامل بین ۲ اتحادیه باید مساله بررسی شود که به احتمال زیاد تا پایان هفته جاری بررسی‌ها به پایان می‌رسد و هفته آینده می‌توانیم علت مشخصی را در این زمینه بیان کنیم.

معینی افزود: میزان کافئین موجود در قهوه‌های وارد شده بسیار بالا است و بدن انسان‌ها نسبت به میزان این کافئین واکنش نشان می‌دهد و درصد کافئین بالا ممکن است نسبت به بدن برخی افراد سازگار نباشد.

وی ادامه داد: بعید است که قهوه های مصرف شده که منجر به مسمومیت افراد شده است، تاریخ گذشته باشند اما در حال بررسی هستیم تا متوجه شویم قهوه تاریخ گذشته بوده یا کافئین آن بالا بوده است.

خبرنگار ایرنا برای بررسی علت این موضوع با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفت اما تلاش برای گفت و گو با آنان بی‌نتیجه ماند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس ۱۷ مهرماه ۹۹ اعلام کرد: تاکنون ٢٣ نفر در شیراز با علائم مشابه که به نظر می‌رسد در اثر مصرف قهوه مسموم ایجاد شده به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

به گفته محمدجواد مرادیان از جمله علائمی که این افراد با آن مواجه شده‌اند، سردرد، سرگیجه، تهوع و در یکی دو مورد نیز حالت تشنج است.

دیدگاه