کرونا در فارس؛ برقراری محدودیت‌های جدید از ۲۳ مهر

  • 20 مهر 1399 - 17:34
کرونا در فارس؛ برقراری محدودیت‌های جدید از ۲۳ مهر

عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا گفت: با افزایش مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در فارس تدابیر و محدودیت‌های جدیدی در سراسر استان از چهارشنبه ۲۳ مهرماه آغاز می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و بستری بسماران کرونایی در استان، گرچه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مدت استان اول کشور در رسیدگی و درمان بیماران مبتلا به کرونا بودیم ولی همچنان جزء ۴ استان با وضعیت نارنجی کشور هستیم درحالیکه ۲۶ استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

قاسمپور گفت: تصویب جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا یکسری محدودیت‌ها از چهارشنبه ۲۳ مهرماه در مرکز استان و ۳۶ شهرستان آغاز و تا پایان هفته آینده ۲ آبان ادامه دارد؛ بنابراین بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی واحد‌های صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات تشدید می‌شود.

عبدالرضا قاسم پور افزود:مصادیق مشهود محدویت شامل دانشگاهها، مدارس، حوزه علمیه، مدارش شبانه روزی، زبان سراها، کتابخانه‌ها و… است که این مراکز بایستی آموزش‌های خود را بصورت مجازی انجام دهند هرچند که ۸۰ درصد مدارس وسایر موسسات آمنوزشی آموزش را مجازی ارائه میدادند.

وی ادامه داد:تا پایان هفته آینده دانشگاه‌ها، مدارس، استخر‌های سرپوشیده، سینما، موزه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.

قاسمپورگفت: بر اساس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور استاندار فارس در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است.
جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا افزود: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی ممنوع است.

قاسم پور گفت: مصوب شده تالار‌های پذیرایی، کافی شاپ ها، قهوه خانه‌ها واحد‌های از چهارشنبه به مدت یک هفته تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فود‌ها فقط به صورت بیرون بر ارائه خدمت کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا ادامه داد: اکیپ ویژه نظارت که از قبل راه اندازی شده بر وضعیت حمل ونقل عمومی ،پایانه های مسافربری ،بخش های اداری و غیراداری دستگاههای اجرایی و … به شدت نظارت خواهند داشت و با افراد و مدیران درهر پست و منصب که مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا را رعایت نکنند برخورد قانونی می شود.

وی افزود: این برنامه با همکاری بازرسی استانداری فارس، واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، صمت، شهرداری، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

دیدگاه